Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Jag är nyfiken på vad andra skulle ta för hingst till mitt sto. Hon är Excall-Bayard. Klass ett sto. 170cm hög. 878 gångarter. Något...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Fiorano
·
Avel Vilka arabhingstar vet ni kommer att stå på TAI i år? Har inte lust att köra stona land och rike runt om det är så att jag missat nåt...
Svar
17
· Visningar
2 349
Senast: fannyboman
·
E
Avel Anledningen till varför jag startar den här tråden är för samla medlemmar till en svensk Frederiksborgarförening. Idag finns det endast...
Svar
3
· Visningar
1 873
Senast: Lisis
·
H
Avel Hej! Jag är helt ny när det gäller det gäller avel, men vi har bestämt oss för att betäcka mitt sto i år, så jag hoppas att ni skulle...
2
Svar
24
· Visningar
3 246
Senast: Hoppsan
·
Avel Först och främst dilemmat; Jo nu är det så att jag sitter och funderar, klurar och tänker på hur jag ska göra med mitt sto. Jag har...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 338
G
Avel Hej Har ett sto med raskod 59 som fått 2 föl hos tidigare ägare med Rambo och jag undrar när deras avkommor kan få gröna papper. Är...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: KickiH
·
L
Avel Mitt sto har nu gått över 11 dagar över brunst och ska sprutas igång. Nu är jag rädd för att hon är så stressad att det inte spelar...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: sassiball
·
E
Avel Fick i juni -09 ett jätte föl, var på dag tre 120cm hög och vägdes in på 110kg i hgb djursjukhus där han var inlag i nästan 2 månader då...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 084
Senast: LillaVirus
·
Avel Hej! Någon som ver mer om denna hingst? Eller var jag kan hitta information. Har ett sto som är linjeavlat efter honom. Hade varit...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: quintess
·
C
Avel Hej! Tänkte höra med er kunniga hur ni gör med dräktiga ston som ska föla i juni. Kan man släppa dem på bete med de andra hästarna...
Svar
9
· Visningar
2 305
Senast: Snowball
·
W
Avel Eller vad det nu hette det nya systemet där man anmäler att man vill betäcka med en hingst. Om hingsten inte står med i listan på...
Svar
10
· Visningar
1 821
Senast: linus11
·
Avel Fick dessa 3 halvblodshingstar några avkommor? Tristan och Blester måste det vara glest med, men Bold Grande? Han hann väl verka i...
Svar
16
· Visningar
1 567
Senast: SofieMN
·
G
Avel Hur ska detta sluta? Man blir både fascinerad och förfärad. I fredags föddes lilla Einstein på minihästfarmen Barnsted i New...
2
Svar
22
· Visningar
7 508
R
Avel Någon mer än jag som har ett sto som inte börjat brunsta än detta året? (Bara för att man väntar.. :angel:) De flesta andra jag vet...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: linus11
·
J
Avel Snabbt svar Någon som vet? Försöker betala till 3 års men datorn påstår att angivet nummer är fel. Måste ha skrivit av det fel...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Görel
·
E
Avel Jag fick en föunge för ca en vecka sedan och nu har jag redan en köpare. Jag har aldrig sålt föl så här tidigt så hur går man nu till...
Svar
13
· Visningar
1 899
Senast: hofi
·
Avel Igår fick vi årets första föl, och jag tyckte han såg ovanligt stor ut för att vara nyfödd - han fick böja sig ner för att kunna dia och...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: lilith
·
Avel Hej. nu e det så att min dam ska betäckas igen. Hon är en "tyst" brunstare. jag får gissa mig till om detta pipet hon ger kan vara...
Svar
15
· Visningar
1 749
Senast: Caress
·
P
Avel var går gränsen? ee:Landgrf 1 ue:Ladykiller (son till Landraf) ue:Langraf 1 uue: Ladykiller Stammen på min treåring, köpt från...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: ball
·
Avel Min ponny har en mamma som är korsning med russ. pappan är en icke godkänd (?) islandshingst. Eftersom jag inte hämtat hem ponnyn än...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring