Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett ganska rejält hbl sto som fölar om ca 7 veckor, hela vintern har jag tittat på hingstaro ch hade sånär bestämt mig när jag av en...
Svar
18
· Visningar
1 677
Avel Någon som har fakta om denna arabhingst ? Är han godkänd ??
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: Görel
·
J
Avel Hej! Är det någon som vet hur man kan söka på stuterier i Holland? Har försökt via Google, men inte fått fram några bra sökresultat...
Svar
4
· Visningar
3 471
Senast: picabo_94
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt... 2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·
Avel Vilka hingstar har inte dräktig dag 45/90, men i stället levande föl-avgift?
Svar
10
· Visningar
2 103
Senast: ElCamino
·
Avel Är lite orolig hur det skall gå med flickan som är nervig av miljöbyte, nytt folk och nya situationer. Blir väldigt stressad vid...
Svar
5
· Visningar
1 460
Senast: Fiorano
·
L
Avel Jag är nyfiken på vad andra skulle ta för hingst till mitt sto. Hon är Excall-Bayard. Klass ett sto. 170cm hög. 878 gångarter. Något...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Fiorano
·
Avel Vilka arabhingstar vet ni kommer att stå på TAI i år? Har inte lust att köra stona land och rike runt om det är så att jag missat nåt...
Svar
17
· Visningar
2 349
Senast: fannyboman
·
E
Avel Anledningen till varför jag startar den här tråden är för samla medlemmar till en svensk Frederiksborgarförening. Idag finns det endast...
Svar
3
· Visningar
1 875
Senast: Lisis
·
H
Avel Hej! Jag är helt ny när det gäller det gäller avel, men vi har bestämt oss för att betäcka mitt sto i år, så jag hoppas att ni skulle... 2
Svar
24
· Visningar
3 246
Senast: Hoppsan
·
Avel Först och främst dilemmat; Jo nu är det så att jag sitter och funderar, klurar och tänker på hur jag ska göra med mitt sto. Jag har... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 345
G
Avel Hej Har ett sto med raskod 59 som fått 2 föl hos tidigare ägare med Rambo och jag undrar när deras avkommor kan få gröna papper. Är...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: KickiH
·
L
Avel Mitt sto har nu gått över 11 dagar över brunst och ska sprutas igång. Nu är jag rädd för att hon är så stressad att det inte spelar...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: sassiball
·
E
Avel Fick i juni -09 ett jätte föl, var på dag tre 120cm hög och vägdes in på 110kg i hgb djursjukhus där han var inlag i nästan 2 månader då... 2 3
Svar
40
· Visningar
8 089
Senast: LillaVirus
·
Avel Hej! Någon som ver mer om denna hingst? Eller var jag kan hitta information. Har ett sto som är linjeavlat efter honom. Hade varit...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: quintess
·
C
Avel Hej! Tänkte höra med er kunniga hur ni gör med dräktiga ston som ska föla i juni. Kan man släppa dem på bete med de andra hästarna...
Svar
9
· Visningar
2 306
Senast: Snowball
·
W
Avel Eller vad det nu hette det nya systemet där man anmäler att man vill betäcka med en hingst. Om hingsten inte står med i listan på...
Svar
10
· Visningar
1 821
Senast: linus11
·
Avel Fick dessa 3 halvblodshingstar några avkommor? Tristan och Blester måste det vara glest med, men Bold Grande? Han hann väl verka i...
Svar
16
· Visningar
1 567
Senast: SofieMN
·
G
Avel Hur ska detta sluta? Man blir både fascinerad och förfärad. I fredags föddes lilla Einstein på minihästfarmen Barnsted i New... 2
Svar
22
· Visningar
7 512
R
Avel Någon mer än jag som har ett sto som inte börjat brunsta än detta året? (Bara för att man väntar.. :angel:) De flesta andra jag vet...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: linus11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka