Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Finns det inget intresse av att starta en Trakehner-förening här i Sverige?:idea: Personligen stycker jag det hade varit otroligt...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: Zoya
·
Avel Då mitt lilla sto inte verkar vara den optimala tävlingshästen med för mkt lynne, lättstressad och liknande funderar vi på att ge henne...
Svar
17
· Visningar
1 486
Senast: vicky417
·
H
Avel Hejsan! Jag skulle vilja ha information om hingsten AXI RW 70. Tex. avkommor, mor, far härstamning helt enkelt. (jag har ett av hans...
2
Svar
31
· Visningar
6 252
Senast: Jackson
·
H
Avel Någon som vet något om denna maffiga snygga hingst? Avkommor? Bilder? En mkt trevlig hingst med gott temp och alltigenom en bra...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
23 191
Senast: Pazuzu
·
L
Avel Är det nån som fattar hur man betalar stoavgiften. Jag har gjort en anmälan om betäckning och hoppade över betala nu. Och nu när jag ska...
Svar
9
· Visningar
3 263
Senast: linus11
·
Avel om man söker en halvblodshinst som lämnar multitalanger, bra psyke och då menar jag att de är lätta att hantera och rida för en amatör...
2
Svar
23
· Visningar
2 949
Senast: mulans80
·
Z
Avel Min första häst skall ha varit en Oldenburgare fårn Tyskland, men tyvärr kom han via hästhandlare så jag vet igentligen inget om honom...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Tar mig nu till med att skriva mitt första inlägg här för att se om jag kan få lite råd. Har ett fullblodssto på 8 år, 159 cm...
Svar
16
· Visningar
2 145
Senast: trolltindra
·
Avel En vänn till mig vill ta föl på sitt sto i år men är inte insatt i detta med hingstar. Så därför tänkte jag fråga er bukafalister om...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 650
Senast: Fiorano
·
Avel http://www.svd.se/nyheter/inrikes/folfoster-dog-av-fruktat-virus_4683919.svd
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: CK
·
L
Avel Mitt sto har varit hos hingsten i 3 veckor för naturlig betäckning (för hand). Hon sprutades igång för 9 dagar sen. Kom i jätte fin...
Svar
9
· Visningar
1 810
Senast: mul
·
M
Avel Har funderingar på att betäcka mitt sto och det står mellan: Vernons Veuve Clicquot (Skimmel) eller Rolökke Swallow(svart). Min...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: mollyphlox
·
F
Avel Hjälp? Mitt sto fölade i natt. Hade först ej mjölk. Hon sparkar mot sitt föl och behandlar honom mer som en lekkamrat än som sitt föl...
2
Svar
28
· Visningar
4 588
Senast: Nafayette
·
Avel Haflinger som är chipad. Vart ska tagel + själva chip intyget? Till haflingerföreningen eller SH? Hittar ingen info på deras hemsida...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: lis
·
Avel Hejsan, jag har för första gången betäckt mitt sto, med den helt grymma hingster Bravour e. Cornet Obelensky :laugh: Jag fick hem...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Masse
·
Avel Jag har köpt en ny häst och hon är en tysk holsteiner. Jag har kollat runt på internet efter stambok men hittar inge. Någon som vet om...
2
Svar
26
· Visningar
7 236
Senast: vickypicky
·
L
Avel hur kan det komma sig att mitt sto brunstade så fint, riktigt och regelbundet innan vi körde henne till hingsten och nu bara vägrar att...
Svar
9
· Visningar
1 974
Senast: CK
·
C
Avel Vad tycker ni, för att få fram en bra kör och ridhäst. Jag har ett clydesto på 172 cm, hon är ju lite för sin ras, mer den äldre typen...
2
Svar
29
· Visningar
4 590
Senast: clydesdale
·
Avel Suck. Stoet som fölade för 6 dagar sedan är riktigt illa däran och kommer antagligen behöva avlivas inom en snar framtid då hon har ont...
Svar
19
· Visningar
4 151
Senast: EmelieR
·
E
Avel Den 2 maj föddes ett litet stoföl hos oss som såg ut att vara fux. Det kan kanske vara så att hon är fux men jag behöver lite hjälp från...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 241
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka