Stambok på internet för tyska holsteiner

Sv: Stambok på internet för tyska holsteiner

Vilken fantastisk sida!

Jag har aldrig undrat om mamman till min (fd) häst var väldigt "liten" då min stjärna bara är 1.58 hög och pappan är 1.69. Mamman var 1.60 hög och mormor 1.57. Så nu slipper jag fundera mer.

Kan man hitta bilder på hingstarna någonstans?

WOW! Tack för all hjälp. Hnnes pappa är 1.70 cm hög och hennes mamma är 1.69 cm hög. Hur sjutton har hon då kunnat bli 1.74 cm eller högre som hon är nu då? :confused:

hej har du fått något svar på ditt inlägg?
jag sitter i samma situation med en skimmel valack, han har ett hessen märke på vänster lår med ett nr under..
vet du eller någon annan vart man kan söka efter hästar som är infrån avelsförbundet hessen?:laugh:

hejsan tack så mkt..ví har fått fram att han har H i en rund ring framför står det D och bakom het står det ett K
så här: dHk så ser märket ut som helsteiner?
kan detta vara en dansk?
finns det någon som är medlem på ngn sökmotor och kan hjälpa mig att söka:(
vi får inte fram nr under men ser ut att stå ngt med hum 30 möjligtvis 33 eller 973 :)
han är en skimmel valack,ca 170-175 född runt 2000-2002

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 646
Senast: Rikke
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 748
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka