Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Perron är betydligt vassare enligt BPH-statistik. Jag vill istället tipsa om portugisisk vattenhund som jag tycker verkar väldigt fina. Man kan ju hålla nere pälsen på hela hunden för att minska pälsvården. Har ingen aning om de generellt går bra ihop med andra hundar dock.Vet inte om Perro de agua är bättre mentalt än Lagotton? Eller kanske sämre ?
Om man vill ha en krullig alltså.
Jag har inte träffat någon trevlig Perro än.
Portugis kanske?
Min yngsta hund var också utlagd på Blocket även om jag själv hittade honom på SKK:s köpa hund-sida. Han blev kvar hos uppfödaren så hon annonserade på flera ställen när han skulle säljas. Jag ser inget fel i att köpa hund på Blocket.Jag hittade mina hundar på blocket. Men därifrån kunde jag kolla upp föräldradjuren och uppfödaren via hemsidor/SKK![]()
Jag har träffat en del och de är överlag trevliga och friskaJag har inte traffat nagra Portugiser i Sverige, men de jag traffat har har varit trevliga och mycket villiga att lara sig och att jobba med agaren. Deras pals ar underbart gosig och inbjuder till att bli klappad.![]()
Tack igen alla snälla!
Nu har jag några flera raser att titta på, och några kennlar jag ska skriva till, och fråga om dom tänker ta några kullar framöver.
Vad ska jag skriva om mej själv? är någon ens intresserad av vad jag vill med mitt hundägande, när jag bara frågar om valpar, och den kenneln kanske inte ens tänkt på att ta en kull?
I natt drömde jag att det kom någon med ett täcke med en hundvalp inlindad i. Denna någon sträckte över byltet med täcket/valpen till mej och sa - Det här kommer att bli jättebra.
Men jag vaknade innan jag hunnit kolla vad det var för sorts valp jag fått i min famn....
* Jenny *
Jag köper bara hund på rekommendation. Vi har wachtelhundar och i nuläget har vi bara egna uppfödningar men vi vet generellt vilka linjer och framförallt vilka jägare och uppfödare som har samma sorts hund som vi.Konstig rubrik kanske, men....
Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite chockade av tomheten hon lämnade....
Nu efter en månad börjar vi söka efter en ny kompis, och jag läser och klurar över vilken ras det skulle kunna vara som passar oss.
Men nu till problemet, hur gör man? Jag har tittat på SKKs köpa hund sidor, och där verkar det vara en djungel...
Någon skriver - vi parar nu! leveransklara vecka 36.... Ja jag gissar att det var förra årets parning, och inte aktuellt i år?
De finns omplacerings erbjudande, som också verkar inaktuella...
Sedan finns kennlar som har valpar till salu, som verkar vara nutid, men mailar jag dom, får jag inget svar, vet inte ens om meddelandet är läst....
Då vi köpte senaste hunden för 16 år sedan, åkte vi till närmsta valpkull, och hämtade en valp, inte ett dugg genomtänkt. men det BLEV JÄTTEBRA!
13 år före det köpte vi också valp, på lokaltidningens köp och säljsida.
11 år före det köpte vi hund på annons i hundsport....
men nu... är det Blocket som gäller??? Hur vet man att folk är seriösa där?
De är svårt!
Jag önskar att mitt hundköp ska bli så bra som möjligt!
Hur har ni hittat drömhunden?
* Jenny *