Hur köper man en hund?

Vet inte om Perro de agua är bättre mentalt än Lagotton? Eller kanske sämre ?😅
Om man vill ha en krullig alltså.
Perron är betydligt vassare enligt BPH-statistik. Jag vill istället tipsa om portugisisk vattenhund som jag tycker verkar väldigt fina. Man kan ju hålla nere pälsen på hela hunden för att minska pälsvården. Har ingen aning om de generellt går bra ihop med andra hundar dock.

Portugisisk vattenhund?
Jag har inte träffat någon trevlig Perro än. 😅

Portugis kanske?

Tänkte också på portugis. De är lite större, men de jag har träffat har varit trevliga. Inte den knepiga integritet som jag noterat hos flera lagotto (integritet i sig behöver inte vara knepigt, men här har den varit det).

Jag hittade mina hundar på blocket. Men därifrån kunde jag kolla upp föräldradjuren och uppfödaren via hemsidor/SKK :)
Min yngsta hund var också utlagd på Blocket även om jag själv hittade honom på SKK:s köpa hund-sida. Han blev kvar hos uppfödaren så hon annonserade på flera ställen när han skulle säljas. Jag ser inget fel i att köpa hund på Blocket.

Tack igen alla snälla!
Nu har jag några flera raser att titta på, och några kennlar jag ska skriva till, och fråga om dom tänker ta några kullar framöver.
Vad ska jag skriva om mej själv? är någon ens intresserad av vad jag vill med mitt hundägande, när jag bara frågar om valpar, och den kenneln kanske inte ens tänkt på att ta en kull?

I natt drömde jag att det kom någon med ett täcke med en hundvalp inlindad i. Denna någon sträckte över byltet med täcket/valpen till mej och sa - Det här kommer att bli jättebra.
Men jag vaknade innan jag hunnit kolla vad det var för sorts valp jag fått i min famn....

* Jenny *

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 421
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 539
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 051
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 927
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025