Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel hur blir avkommorna efter king louie? temprament och storleksmässigt. tittade i hingstkatalogen (hippo essentia) och såg att han inte...
Svar
1
· Visningar
1 501
Senast: Avel
·
T
Avel Hej!Har idag fått reda på att 3-åringen jag köpte har en annan pappa är vad både jag och uppfödaren trodde och vad de har fått info om...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
19 122
Senast: klinteberga
·
Avel Hej, Det har ar en trad for long-term planering och fundering vill jag poangtera forst och framst. Jag ar ett gammalt SWB fan som bor...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Swedish Warmblood
·
Avel Det kan vara intressant att diskutera om treårstestet på Flyinge där det var en hollänsk domare som dömde enligt deras linjära system...
Svar
11
· Visningar
1 916
Senast: Flippeti
·
Avel http://www.asvh.se/document/rikssto/riksstovinnare.pdf Här kan man ta en "Trip down memory lane" och läsa in sig på 40 år av vinnare...
Svar
7
· Visningar
1 480
Avel sitter och tittar på en hingst till mitt sto (svårt som vanligt) skulle vilja ha nått lite mer ovanligt, så trots att hingsten har bra...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 573
Senast: Gazque
·
L
Avel Vad tycker ni här om Cuper (http://hastak.se/cuper.htm) till detta stoet: http://www.allbreedpedigree.com/caroline+49 Jag kan...
Svar
7
· Visningar
1 995
Senast: Liquitriq
·
M
Avel Skulle vilja ha tips på en trevlig fullblodshingst, att betäcka mitt connemara sto med. Gärna någon som lämnar lite större & som har...
Svar
3
· Visningar
1 196
Senast: ann80
·
Avel Slog mig när jag läste att Goldfever blivit godkänd i Holstein att jag inte sett mycket om honom här. Varför? Han har ju bevisat klassen...
Svar
13
· Visningar
2 247
Senast: Mariaauto
·
Avel Kanske lite osmart att ställa denna fråga efter att man valt hingst, men kanske kan man lära sig något till nästa gång. Vad är...
2
Svar
38
· Visningar
3 279
Senast: sassiball
·
Avel Ja som rubriken lyder; Hur länge växer en PRE? Har för mig att de är ganska sena. En vallack som är 155 cm som 5-åring är det...
Svar
3
· Visningar
1 807
Senast: eiserman
·
N
Avel Jag har köpt en häst danskt halvblod efter Aktuell- Aleksander, någon som känner till hingstarna? Bilder, någon som har häst efter någon...
Svar
7
· Visningar
1 873
Senast: NinaE
·
L
Avel Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med lite info ang min hästs stam. har fått fram lite info men skulle gärna vilja veta mer ? Kanske...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Rosett
·
Avel Har skrivit en tidigare tråd om en gul fölunge med svart mamma. Nu har jag fått DNA-svaret. Det är INTE den vi trodde som är fadern...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
20 640
Senast: Martenix
·
A
Avel Vet ett sto som har samma farfar som hingsten har morfar? Eller hon ska betäckas med honom i sommar. Ingen inavel? Eller vart drar man...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Annab79
·
I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·
Avel Någon som vet någon sida där man kan finna information om Roffes holsteinehingst Quintero (La Silla)? Tacksam för svar ;)
Svar
19
· Visningar
2 772
Senast: elle12
·
Avel Står nu helt plötsligt i en enda röra av tankar och vet inte riktigt vad jag ska göra. Fick igår på 3-årstestet pappret i hand att jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 809
Senast: maria_b
·
C
Avel Kära vänner och bekanta, obekanta och hästkollegor. Startade en diskussion inne på forumet för Irish cob, som är den ras vi föder upp...
2
Svar
30
· Visningar
3 184
Senast: Caspadia
·
A
Avel Jag har fått ett erbjudande av en bekant att låta mitt sto gå kvar med hingsten som sällskap till honom. Bra då jag inte har något bete...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V