Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Någon som har en avkomma efter Balougraph? Då min häst inte funkade att betäcka naturligt har jag bestämmt mig för att använda denna...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: Harby stall
·
Avel Ett sto som förlorade sitt föl har jätte mycket mjölk. Krafftfodret är borttaget. Finns det något mer man kan göra för att få mjölken...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: ball
·
P
Avel Har ett welshsto som jag tänkte betäcka i år. Ja, jag vet det är kanske lite sent men jag hoppas att det går. Annars väntar jag till...
Svar
18
· Visningar
4 339
Senast: Zondell
·
Avel Kan någon hjälpa mig att förstå begreppen?:confused: En dos innehåller den visst många strån? Vad är strån? Känner mig alldeles...
2
Svar
22
· Visningar
4 226
Senast: Ramona
·
H
Avel Hur lång tid tar det för ett sto att tömma sig från blod och slem efter en fölning?
Svar
18
· Visningar
3 023
T
Avel Halloj! Är det nån som vet om han lever ännu? Nån som har nån avkomma kvar? Vet att han var hos "Arne" och därefter på nån ridskola(?)...
Svar
18
· Visningar
3 489
Senast: sheikdubai
·
Avel Hej! Nu är jag här igen :D Tanken var att betäcka först nästa år men nu har hon blivit halt ( ska på klinik nästa vecka så vet inte...
Svar
5
· Visningar
1 187
K
Avel Finns det någon som kan förklara för mig vad poängen i skalan 1-10 motsvarar vid 3 års test.
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Kojjan
·
Avel Finns det någon som vet om man kan söka efter exporterade araber?
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: Shettisar
·
Avel Efter en gedigen diskussion idag om kallblod och dess värde, så undrar jag vad en betäckning går på med en nordsvensk? Jag hittar...
Svar
17
· Visningar
4 602
Senast: Ramona
·
Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir...
2
Svar
31
· Visningar
5 628
Senast: ann80
·
N
Avel Visst stämmer det att en avkomma med en godkänd halvblodspappa och ett arabsto till mamma får gröna papper? Jag undrar hur pass...
Svar
18
· Visningar
2 299
Senast: Nirvana
·
P
Avel Jag har ett hingsföl på två dagar, där snoppen inte har vecklat ut sig. Han har svårigheter att kissa, men lyckas ibland. I övrigt...
Svar
7
· Visningar
6 134
Senast: neve
·
M
Avel Hur skulle ni bedöma det här stoet?
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: neferra
·
Avel Först vill jag klargöra att jag INTE ska betäcka mitt sto;) Jag vill bara höra om det rent hypotetiskt skulle vara möjligt, min...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 250
Senast: Tessan
·
Avel Nu måste jag snart bestämma mig för vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med! Stoet är e. Rocky - Elizar,mkh 162 cm, grov modell...
2
Svar
34
· Visningar
3 427
Senast: pastejja
·
Avel Tyvärr vet jag inte vartifrån hon kommer men någon kanske har en aning om vad det är för märkning? Det står 89 så hon är då förmodligen...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: KickiH
·
Avel Mitt sto konstaterades dräktig i förra veckan på 17 dagars koll, dessvärre med tvillingar. Vet klämde det ena, men på koll dagen efter...
2
Svar
25
· Visningar
5 244
Senast: Sonic76
·
Avel Tycker Qualle ser ut som en väldigt fin hingst, och har funderat lite på honom som framtida far till ett föl, om det inte kan komma...
Svar
7
· Visningar
1 690
Senast: Sickan
·
S
Avel En bekant till mig har ett knabstruppersto, utan känd härstamning. Hon vill nu betäcka sitt sto, mest troligt nästa år. Hon bad mig om...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: Baddy96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka