Är måndag för sent?

Sv: Är måndag för sent?

Ja, jag tror också det är bäst att jag är med. Men jag är nästan säker på att hon inte kommer kunna sättas i en sån där undersökningsspilta någonsin igen... Hon var verkligen skärrad idag när jag hämtade henne.

Jag ska göra en runtringning imorrn till några veterinärer jag har blivit tipsad om som kanske kan komma ut till stallet o utföra undersökning samt inseminering...

Jag håller tummarna för det nu!

Jag kan bara tala för mig själv, men jag skulle aldrig i livet stoppa in armen i en häst som inte står i en seminspilta.
Särskilt inte om den fått frispel. Men det klart, det finns ju våghalsar, som gärna offrat axlar, armbågsleder och kropp.

Dessutom är det inte tillåtet att utföra seminering på "hemmaplan".

UL och vaginal undersökning får göras hemma, men seminering måste ske på av jordbruksverket godkänd seminstation.

hmm. ja det är nog knepigt att utföra det i ett vanligt stall utan utrustning! Jag har inte ännu pratat med någon om detta men har fått nr till flera duktiga inom området. Jag hoppas att detta ska kunna lösas på något sätt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 846
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 294
Senast: ginnies
·
Träning Jag berättade för nån vecka sen om att jag nyss tagit mig tillbaka i vuxen ålder till ridskola och hur fantastiskt det känns men att jag...
Svar
2
· Visningar
1 422
Senast: Lager
·
Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 434
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• reservdelar till klösträd
  • Uppdateringstråd 30
  • Väska/väst/annat?