Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kanske blev det fel forum, moderator får flytta det i sådana fall. Jag har min åring på bete med sex andra åringar. Två av åringarna har...
Svar
12
· Visningar
2 365
Senast: SeagirlM
·
L
Avel Mkt intresserad av Acorado-blodet o undrar vilken ni bukefalare tycker är den som kan tillföra vår hoppavel något? Något bra tips?Jag...
Svar
7
· Visningar
2 472
Senast: slira
·
B
Avel Jag har alltid varit förtjust i den gamle fine hingsten Maraton. Han gick ju ur tiden 2008. Han var verkligen spekatkulär vid...
Svar
10
· Visningar
2 457
Senast: MoQ
·
Avel Titta på den här bilden av Positano H: http://www.svenskahalvblodshingstar.se/positanoh997_6_bild.htm Vad är det för konstig färg...
Svar
13
· Visningar
2 405
Senast: clacar
·
K
Avel Har en valack efter Labrador o skulle gärna vilja veta lite mer om den hingsten. Är det någon som vet nåt???:bump:
2
Svar
26
· Visningar
6 186
Senast: black pearl
·
Avel Har ett sto som ska föla i maj och undrar hur vanligt det är med tvillingfödslar på hästar och om det är ärftligt som på människor...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 690
Senast: cinna1
·
A
Avel Man ska ju ta av skorna innan stoet skickas i väg till hingsten. Men hingsten har ju kvar sina. Är det vanligt? Risken är väl inte så...
Svar
11
· Visningar
1 660
Senast: Per K
·
J
Avel Hejsan!:) Har nästan bestämt mig för att betäcka med Ludwig Champion men har varit inne på Camaro M också:d Mitt sto Guardian...
Svar
4
· Visningar
1 906
Senast: FT_ryttare
·
Avel Hej! Jag har stora problem att komma på något bra hingstnamn till mitt kommande föl. Eftersom jag väldigt gärna vill ha ett stoföl så...
Svar
13
· Visningar
1 394
D
Avel Varför skiljer det sig så fruktansvärt i kostnader för hästpass i de olika rasföreningarna? Hade för mig att hästpassen skulle...
Svar
7
· Visningar
1 252
Senast: valvis
·
Avel Ja, jag undrar...mitt sto kommer ur blomfamiljen. Men hennes mamma heter Noblesse(det är väl ingen blomma eller?)...hon är, som några...
2
Svar
29
· Visningar
3 658
Senast: Nirvana
·
Avel Hej, Avel är ett nytt område för mig. Är dock väldigt nyfiken på att lära mig mer. Har funderingar kring linjeavel. Hur räknar man ut...
2
Svar
24
· Visningar
3 778
Senast: Miaa
·
Avel Hejsan! Jag hittar inte info på nätet om tex Heartbeats gångarter? Bara att han fick bra poäng i hopp? Vad passar han till för...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Hipparehoppare
·
Avel Jag skulle vilja gardera mig med lite goda råd inför en tvilling födsel. Jag vet inte om stoet bär tvillingar så för att göra en lång...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: giffan
·
M
Avel Hur hittar jag släkt/premeringar/föl till ett Welsh part bred sto född i Belgien då jag endast har hennes namn? Var ska man...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: MiiaN
·
F
Avel Vid två brunster har stoet seminerats med en hingst som stått 100 mil bort. Vid första 17 dgrs kollen konstaterades ingen dräktighet...
Svar
11
· Visningar
1 538
Senast: CK
·
Avel Någon som vet varför han bara varit i avel ett år trots att han är godkänd t o m 2012?
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Fiorano
·
Avel Nästa vecka sätter treårstesten igång och det finns säkert massor att diskutera. Vem ska visa och var? Hur går det för era...
27 28 29
Svar
577
· Visningar
73 152
Avel Hur mycket skulle ni betala för en än så länge ofött föl (kommer i Juni) som är efter Cartier undan Nactussto? Mamman är inte tävlad så...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
14 989
Senast: ZOFUS
·
Avel Jag har letat i trådarna som finns men känner mig ganska förvirrad, därför hoppas jag på några nya, mer lätbegripliga svar! Jag ska...
2
Svar
23
· Visningar
2 832
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka