Finns det speciellt tänk kring namn?

Sv: Finns det speciellt tänk kring namn?

Lite trådkap, om man tittar på mina ston så har väldigt många led börjat på PA och då är min fråga ska jag fortsätta med PA och bevara traditionen eller räcker det om namnet bara börjar på P? Vad tycker ni? Ryker mitt hår inför varje 'dop'.

Jag tycker att det ska börja på Pa, fråga mig inte varför, jag gillar bara såna traditioner;)

Ja då får väl årets unge heta PAris var lite sugen på Pixie men då stostammens nästan alla ston har börjat på PA blev jag lite sådär fundersam.

Jag hade fortsatt traditionen som "den ska vara".

Förslag på stonamn:
Calendula - ringblomma
Caraway - vild kummin
Camomile - kamomill
Columbine - akleja
Clarkia - atlasblomma
Cornflower - blåklint

Jag tycker det är fint när de heter de svenska namnet istället för latin eller engelskt. Finns nästan inga hästar som får svenska namn längre.

hahah... ja jag har haft många som både gillar och hatar Pixie som namn på en SWB

Ja då får väl årets unge heta PAris var lite sugen på Pixie men då stostammens nästan alla ston har börjat på PA blev jag lite sådär fundersam.

Och är den inte ur Pari stammen så tycker jag inte du skall döpa den till paris alla kommer automatisk tro att det är en pari stammad häst eftersom nästan alla ur den stammen (utom mina :angel:) döps till något med pari i namnet

Tror du? Känns mest som något en avelsnörd har nördat ner sig i. ;)

Faktum är att stammen är så känd i holstein och danmark att jag faktiskt sällan ser några holsteiner/danskar döpta till något med pari om de inte är från stammen nästintill varje gång man ser en pari namnad häst på internationella tävlingar tex så är det faktiskt också en pari häst.

Latinska namn på blommor passande ett sto:

Caragana - Häckkaragan (Sibirisk Ärtbuske)
Cephalaria - Jättevädd
Cirsium - Rosentistel
Clematis - Klematis
Convallaria - Konvalj

Latinska namn på blommor passande en hingst:
Cornus - Kornell
Coryllus - Hassel
Crambe - Kål
Carex - Japanskt Starr

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur