Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Hur skulle ni bedöma det här stoet?
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: neferra
·
Avel Först vill jag klargöra att jag INTE ska betäcka mitt sto;) Jag vill bara höra om det rent hypotetiskt skulle vara möjligt, min... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 250
Senast: Tessan
·
Avel Nu måste jag snart bestämma mig för vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med! Stoet är e. Rocky - Elizar,mkh 162 cm, grov modell... 2
Svar
34
· Visningar
3 429
Senast: pastejja
·
Avel Tyvärr vet jag inte vartifrån hon kommer men någon kanske har en aning om vad det är för märkning? Det står 89 så hon är då förmodligen...
Svar
8
· Visningar
1 444
Senast: KickiH
·
Avel Mitt sto konstaterades dräktig i förra veckan på 17 dagars koll, dessvärre med tvillingar. Vet klämde det ena, men på koll dagen efter... 2
Svar
25
· Visningar
5 260
Senast: Sonic76
·
Avel Tycker Qualle ser ut som en väldigt fin hingst, och har funderat lite på honom som framtida far till ett föl, om det inte kan komma...
Svar
7
· Visningar
1 690
Senast: Sickan
·
S
Avel En bekant till mig har ett knabstruppersto, utan känd härstamning. Hon vill nu betäcka sitt sto, mest troligt nästa år. Hon bad mig om...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Baddy96
·
Avel Om jag får för mig att betäcka mitt SWB-sto med en KWPN-hingst, vad blir skillnaden mot om jag använder de svensk-godkända hingstarna i...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: QuickStar
·
Avel I tisdags blev stoet betäckt och jag sitter och klurar lite på när det är bäst att ta hem? Naturligtvis kommer hon ju gå kvar brunsten...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Asa_S
·
A
Avel Finns han tillgänglig i aveln? Någon som har någon sida om honom där man kan se priser isådanafall mm? Jag är störtkär i denna häst! :love: 2
Svar
31
· Visningar
5 715
Senast: SeagirlM
·
S
Avel Nu är det ju ett pas år sedan jag använde en "svensk" hingst så jag blev rätt förvånad över denna för mig nya avgift...varför har jag...
Svar
6
· Visningar
1 425
Senast: Månsane
·
R
Avel Hej! Jag har ett superfint ponnysto av korsningen welsh, arab och haflinger. Kommer från tyskland, och jag vet att hon har jättefin...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: cirkus
·
Avel har två semi stationer att välja mellan inom rimligt avstånd. en ligger 2.5 mil bort, den andra 10 mil. båda ger ungefär samma...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: Scilla
·
Avel Ja, precis som det låter.... Vi har ett sto som ska föla inom en vecka som "strandade" i boxen härom dagen, dvs blev liggande nästan en... 2
Svar
25
· Visningar
3 250
Senast: giffan
·
S
Avel Skulle ju vilja ha ett darcosto i stallet, men har hört att dacoseminen som är kvar är "skrutt", Vem är egentligen bästa förvärvaren av...
Svar
1
· Visningar
1 034
Senast: elle12
·
P
Avel Vad brukar det generellt kosta att fribetäcka sitt shetlands sto. Om man har man fler, brukar man i såfall få det billigare? menar...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: arabia
·
N
Avel Jag gör ett arbete i skolan om hur vägen till bruksprovet går till men jag hittar verkligen inga bra sidor som ger en bra bild på det...
Svar
19
· Visningar
1 792
Senast: theJohanna
·
Avel Hej på er, har planer på att betäcka med Hip Hop denna säsongen. Har bara ett MEN... mitt sto är bara 161 cm och har fått en avkomma...
Svar
15
· Visningar
5 424
Avel Vårat stoföl nu 1 månad gammal föddes som (röd)fux. Idag såg jag en chokladbrun rand längst med hela mankammen, betyder det att hon...
Svar
11
· Visningar
3 199
Q
Avel Fölet föddes kl 05 har haft svårt att resa sig själv, med stöd går. Hade även svårt att finna spenerna, men gör oxå det nu med lite... 2
Svar
28
· Visningar
8 171
Senast: Evale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka