Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om jag får för mig att betäcka mitt SWB-sto med en KWPN-hingst, vad blir skillnaden mot om jag använder de svensk-godkända hingstarna i...
Svar
5
· Visningar
1 219
Senast: QuickStar
·
Avel I tisdags blev stoet betäckt och jag sitter och klurar lite på när det är bäst att ta hem? Naturligtvis kommer hon ju gå kvar brunsten...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Asa_S
·
A
Avel Finns han tillgänglig i aveln? Någon som har någon sida om honom där man kan se priser isådanafall mm? Jag är störtkär i denna häst! :love:
2
Svar
31
· Visningar
5 715
Senast: SeagirlM
·
S
Avel Nu är det ju ett pas år sedan jag använde en "svensk" hingst så jag blev rätt förvånad över denna för mig nya avgift...varför har jag...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Månsane
·
R
Avel Hej! Jag har ett superfint ponnysto av korsningen welsh, arab och haflinger. Kommer från tyskland, och jag vet att hon har jättefin...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: cirkus
·
Avel har två semi stationer att välja mellan inom rimligt avstånd. en ligger 2.5 mil bort, den andra 10 mil. båda ger ungefär samma...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: Scilla
·
Avel Ja, precis som det låter.... Vi har ett sto som ska föla inom en vecka som "strandade" i boxen härom dagen, dvs blev liggande nästan en...
2
Svar
25
· Visningar
3 250
Senast: giffan
·
S
Avel Skulle ju vilja ha ett darcosto i stallet, men har hört att dacoseminen som är kvar är "skrutt", Vem är egentligen bästa förvärvaren av...
Svar
1
· Visningar
1 034
Senast: elle12
·
P
Avel Vad brukar det generellt kosta att fribetäcka sitt shetlands sto. Om man har man fler, brukar man i såfall få det billigare? menar...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: arabia
·
N
Avel Jag gör ett arbete i skolan om hur vägen till bruksprovet går till men jag hittar verkligen inga bra sidor som ger en bra bild på det...
Svar
19
· Visningar
1 792
Senast: theJohanna
·
Avel Hej på er, har planer på att betäcka med Hip Hop denna säsongen. Har bara ett MEN... mitt sto är bara 161 cm och har fått en avkomma...
Svar
15
· Visningar
5 417
Avel Vårat stoföl nu 1 månad gammal föddes som (röd)fux. Idag såg jag en chokladbrun rand längst med hela mankammen, betyder det att hon...
Svar
11
· Visningar
3 198
Q
Avel Fölet föddes kl 05 har haft svårt att resa sig själv, med stöd går. Hade även svårt att finna spenerna, men gör oxå det nu med lite...
2
Svar
28
· Visningar
8 161
Senast: Evale
·
R
Avel Är det någon mer än jag som haft fång på sitt dräcktiga sto???Mitt sto har aldrig haft det förut.Och hon har varit inne på nätterna.:(
Svar
15
· Visningar
1 778
Senast: Stenmagi
·
Avel Är det någon som känner till en kwpn hingst vid namn Makker? Vad har han för stam? Vad har han gjort? Finns det några avkommor som...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: dobbis
·
P
Avel Är det någon här som känner till varför det inte går att komma över en stambok eller liknande över de svenska kaspiska hästarna...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Rosett
·
Avel Har en welsh partbreed, får de delta i treårstest eller blir det utom tävlan i så fall?
Svar
1
· Visningar
780
Senast: dartmoorforever
·
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Comfort
·
L
Avel Jag kan inget alls om avel, men försöker lära mig nu eftersom jag har tänkt betäcka mitt sto. Jag vill betäcka henne iår, men är det...
Svar
13
· Visningar
1 611
Senast: Comfort
·
Avel Vad krävs av ston för att de ska få avelvärdebokstav B AB A Elit Tack på förhand :laugh:
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 118
Senast: ball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025