Dräktig men med tvillingar - vad gäller

Sv: Dräktig men med tvillingar - vad gäller

troligtvis så kastade de tidigt i tvillingdräktigheter eller resorverade båda fostren, därför finns inte så mkt statistik. Naturen sköter ju ofta detta själv, men det är ju inte önskvärt med tvillingar därför går vi människor in och kollar så att det kan undvikas.

Ja mitt sto tog sig inte på första men det var en knepig vår då med dåliga brunster, andra trodde inte vet på att hon skulle ta sig trots bra ägg för sperman var slö, emn hon var då dräktig med tvillingar på 17 dar, men det ena fostret var suddigt i konturerna vilket tydde på resorbering och på 32 dar så hade hon resorberat det ena och det andra blev ett stort grannt stoföl..

Vad hade ni gjort om hon fortfarande varit dräktig med 32 med dubbla foster?
Jag undrar, eftersom ni inte verkade klämma när ni kollade på 17.

Tror du har en poäng där. En bekant till mig (som föder upp fullblod) hade ett sto som blev dräktigt med tvillingar. De låg nära varandra och man ville inte klämma utan gjorde en koll igen lite senare. Då fanns det bara en kvar!

Problemet är att om man väntar för länge och sedan blir tvungen att klämma så är den betäckningssäsongen över.

AM

min vet är ju en av de bättre i landet på detta , till o med Darenius har rek henne till en del stoägare och hon ansåg att konturerna på det ena fostret var så på pass suddiga att det var i stort sett omöjligt att det skulle bli ett foster. men hade det varit hade hon klämt det ena och hoppats på turen:) vi hade ju inte trott att stoet ens skulle ta sig:)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Avel Har börjat fundera på detta nu när vi haft hingst här hemma och betäckt naturligt. Haft mycket hjälp och diskuterat mycket med sveriges...
Svar
12
· Visningar
3 917
Senast: token
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 989
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025