Sv: Sto betäcker sto(långt)
Jag som ägare har tagit mitt ansvar, jag fick inte ens veta att mitt sto betäckte av betesägaren utan det var min medryttare som sa till en börja med.
Utan i efterhand har hon sagt att hon sett på när mitt sto betäckt.... och JA jag är svinförbannad för HON inte ringt och sagt detta till mig OCH på att hon INTE har särat på hästarna DIREKT när hon såg att mitt sto började betäcka!
Dagen efter åkte jag ut för att ta in min häst för att gå till betesägaren och säga att hästarna skulle dela på sig.
Att jag inte längre ville ha min häst med den andra då jag sett att den hade brodd på sig.
MEN då var denna skada redan skedd sparken hade skett efter att min medryttare varit ut och betesägaren sett sparken utan att säga nått till mig.
När man står inhyrd kan man inte bara åka ut och ta ut hästen från hagen pang bom.. Ska jag stå där 24 timmar om dygnet med en häst som jag inte har någonstans att ha?
Nä utan man måste FÖRST ringa runt och fixa nytt bete/stallplats och tyvärr funkar det inte som så att man alltid l kan fixa nytt bete på 2 sekunder.
Många är inte så pigga på att ta in ny häst i flocken som redan är släppta på betet.
Eftersom det handlade om 9 dagar tills jag skulle flytta är en flytt till nytt stall mer jobbigt för min häst än att stå själv de sista dagarna.
Min häst fick stå inne 1½ dag i betesägarnes stall tills de kunde hämta stoet med brodd.
Mer än så kan jag inte göra så kalla mig inte för att inte ta mitt ansvar för de gör jag!!!!!
Sista 7 dagarna fick min häst stå själv i hagen eller överhuvudtaget på betet då betesägaren hade flyttat sina hästar ett par km bort.,
Nu har jag tur att min häst inte bryr sig av att gå själv så det löste sig på bästa möjliga vis.
Så jag har gjort allt jag har kunnat så fort jag fått reda på nått men inte lätt att ingripa när folk inte ens talar om att ens häst betäcker.
Jag PMar dig om lite frågar om ultraljud å sånt ist för att ta det här.