Grannen har en läcker hingst!

Sv: Grannen har en läcker hingst!

Jag vet en ponny, Donneur en d-ponny som vann SM om det var 1999 eller nått därikring som är halv shettis:D

Jag har också sett korsning halvblodshings/shettissto - ingen snygg syn precis. Det blev en c-ponny som i kroppen var ganska fin men på den halsen satt ett normalstort halvblodshuvud!

Hrmm...jag glömde ju gen min syn på korsning travare/arab/minishettis

.................................................................................................................................................................................................................................................................................

Men nej, jag kan ens inte för mitt inre framkalla resultatet av detta:D

:idea: hästen Mulle!

När jag jobbade på ridskola fick vi ett föl som var korsning ardenner/welsh mountain, blev en ordinär liten c-ponny av det. pappan var ardenner o mamman ett litet sot på 122 cm

Cool, en kompis till mig lånade en fullblodsardenner (:D) ett tag för några år sedan :) Lite grövre än din men annars ganska lik!
Hon var en medveten kosning och har själv en avkomma efter shire-hingst... :crazy:

Stod det inte i ridsport (special?) för något år sedan om Svante, korsning mellan fullblod och ardenner, tävlade framgångsrikt i fälttävlan vill jag minnas.

30030870.jpg
[/url][/IMG]
jag tror att min lille gubbe är en korsning mellan ngt större och shettis med inslag av totalt okänd ulmekott ^_^
hade en tråd uppe innan om vad som kunde finnas i honom och fick förslaget på tinker/shettis/russ och andra till synes omöjliga korsningar XD
han har stort huvud ingen bog, lång rak rygg, mycket manke och rak/halv lång nacke med mycket hovskägg.

En shetlandskorsning (dock bara 1/8 shettis) och under ponnymåttet gick **** fälttävlan.

Jag vet en ponny, Donneur en d-ponny som vann SM om det var 1999 eller nått därikring som är halv shettis:D

Vad är denna Donneur för någon? Har fotat en Donneur V f.1986 vars mormor är shetlandsponny. Visserligen vet jag inte med all säkerhet vad pappa och morfar är för ras tyvärr.

DonneurV..jpg

Stod det inte i ridsport (special?) för något år sedan om Svante, korsning mellan fullblod och ardenner, tävlade framgångsrikt i fälttävlan vill jag minnas.

Den här kommer att kunna komma en bit med, om jag bara hittar någon som kan tänka sig att ha henne. Hon är för bra för mig att ha gå och skräpa i hagen.. Jag håller på att rida in henne och hon är klyftig, men rädd om sina bakben, tyvärr..

Cool, en kompis till mig lånade en fullblodsardenner (:D) ett tag för några år sedan :) Lite grövre än din men annars ganska lik!
Hon var en medveten kosning och har själv en avkomma efter shire-hingst... :crazy:

Den här är absolut ingen medveten korsning utan en miss av stora portioner. Eller rättare sagt en fullblodshingst på rymmen och ett stort ardennersto som stod och var snygg i hagen;)

jag ahr ridit en valack på 122 cm somv ar korsning lipizanare och shettis. En mycket snygg ponny. Skimmel och mycket reslig

Den här är absolut ingen medveten korsning utan en miss av stora portioner. Eller rättare sagt en fullblodshingst på rymmen och ett stort ardennersto som stod och var snygg i hagen;)

Jag kände en fullblods/ardenner korsning som var som ett väldigt stort å grovt halvblod, hade gått fälttävlan och var världens snällaste!
När jag vasr en liten plutt brukade ja få rida på honom, han ägdes av min farmor och farfars grannar och jag var ofta och spenderade tid med denna underbara varelse, han hette Philippe Morris, å blev rätt gammal minns ja... 32-34 år nått sånt tror ja :d

Med lite tur kanke ja kan hitta nån bild och scanna in... :idea:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 953
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Antar att ni får liknande trådar postade här på avel stup i ett men bara för att det är så kul så får ni en till! Jag ska inte...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Guldaskig
·
J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V