Sandro Boy

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ancor
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sandro Boy

Då gissar jag på hälften då!

Han är ju inte så etablerad?
Om han trots allt hamnar runt 30', så kör jag nog hellre iväg till typ Burggraaf eller Heartbreaker, så kan jag ta med 2 ston! ;)

Men snygg är han!

mvh

hoppsann skrev:
Då gissar jag på hälften då!

Han är ju inte så etablerad?
Om han trots allt hamnar runt 30', så kör jag nog hellre iväg till typ Burggraaf eller Heartbreaker, så kan jag ta med 2 ston! ;)

Men snygg är han!

mvh

Buggraaf, Casir Ask eller Carte d´Or! :love:

Jag tror inte att wc hingstar generellt är vassa med dåligt humör.

Men med så många hästar i cirkusen, så är det klart att alla temperament är representerade.

mvh

Nu var du snabb!
Ja, jag kan hellre tänka mig alla de!
Framför killen tråden handlar om!
Kanske man får klämt in tre ston då! ;)

mvh

hoppsann skrev:
Jag tror inte att wc hingstar generellt är vassa med dåligt humör.

Men med så många hästar i cirkusen, så är det klart att alla temperament är representerade.

mvh

Jag kan inte se någon nackdel med att ha en relativt "vass" häst på tävlingsbanan. Kolla bara på dom flesta (dock inte alla) Landlord avkommor. Tävlingsinstinkt och fightingspirit,vassa, men inget för "jag-vill-bara-rida-i-skogen-hobby-ryttaren" i de flesta fall. Men hoppa kan de! Men det beror ju på vad man har för mål med aveln beroende på vilken hingst man väljer.

Sant, säger inget om det, men knäppgökarna får vara för mig i alla fall.
Genom åren har jag brutit det mesta i benväg, och skallen har väl fått mer än den tål med...
Så om jag kan sitta på en häst med kapacitet, men som inte blir istadig och börjar springa på bakbenen baklänges, för att sedan landa på mig, så föredrar jag den som inte är fullt så taggad!

Burggraaf är ju inte fullt så taggad Landgrafblodet till trots, Nimmerdor har jag bara haft att göra med "nallar", ja listan kan jag göra lång. Samt ett mycket bra möderne..

Har bra med vasshet hemma från förr, så jag behöver inte mer skärpa....
Så Sandro Boy får nog vara för mig! ;)

mvh

Det här gäller inte dig Hoppsan utan jag hakar på tråden här. Efter att ha läst de olika inläggen på den här tråden så ser jag att det är mycket antaganden angående SB vad det gäller priser m m som saknar grund man kan säga att det blivit en höna av fjädern

Tja, fast om tyskarna i WC-svängen betäcknar honom som istadig & vass då är det nog tuffing!

Detta är inget påhopp eller något sånt så bli inte galna nu eller nått. :bow: :bow:
Såg också på sista WC-tävlingen och hörde när dem pratade om Sandro Boy :love: ,När dem sa att han kan ställa sig i ett hörn om han inte är på humör.
Många hingstar kan ju vara lite sura och grininga om man kräver lite extra av dem eller om det är mycket brunstiga ston å så runt om kring.
Har själv träffat (och ridit) ston som stegrat sig när man skulle rida över ett dike någon meter från det "vanliga" sället!

Men jag skulle nog ta reda på så mycket som möjligt om hingsten innan jag betäckte med den.
Sälv skulle jag nog vilja betäcka mitt sto med honom :bump: :banana: om det inte var för att hon var så krånglig att få dräktig förra året (efter 1½ månad upptäckte veterinärerna en kraftig livmodersinflammation som dem "missat" :cry: )

Senast ändrad av en moderator:

för att få lite klarhet- jag har vart hästskötare åt sandro boy och han är världens goaste- inte alls stökig och krånglig mer än nån annan hingst. han ligger på 2000 euro men vart enda krona är värt för att få en avkomma från honom. Se bara på Sabrina. Och i hans blod finns även föräldrarna till For Pleusure som inte gått så dåligt han heller. Sen har vi sandro boy junior- en jätte trevlig liten hingst som är hur fin som helst. Hans mamma e super cool och kombinationen av gina och sandro boy kommer bli världens vackraste häst med de generna- over N out

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 158
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 006
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka