Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Jag har fått ett erbjudande av en bekant att låta mitt sto gå kvar med hingsten som sällskap till honom. Bra då jag inte har något bete...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: Mariaauto
·
Avel Vill veta lite om hur ni tänker om Lingh, jag är lite kluven, får inte riktigt grepp om honom. Hur skulle ni använda honom? Vem här...
Svar
8
· Visningar
2 170
Senast: Smirnoff
·
Z
Avel Första kullen efter CG ska gå treårstest nu i vår. Jag är nyfiken på hur nedärvningen blev. Det borde finnas några på Buke som ska...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 976
Senast: maria_b
·
Avel Detta avslöjar K-H Heimdahl i sin blogg på Flyinge.se: Ska bli väldigt kul att se den och genom honom kanske Lingh får lite fler...
Svar
3
· Visningar
1 440
Senast: hoppsann
·
Avel Har lämnat stoet hos licensierad welshhingst och fick en genomgång på pappersexcercisen beträffande själva betäckningen. Men vad...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: poloplayer
·
Avel Vilka finns?Jag har hittat en i Säffle och en i Grums, några fler? Har ni någon erfarenhet med dem?
Svar
18
· Visningar
3 329
Senast: athena
·
Avel Hade ni vågat linjeavla på Calypso ll? För och nackdelar. Vad jag har förstått ger han rätt mycket temprament till sina avkommor. Har...
Svar
5
· Visningar
1 772
Senast: Emsan
·
Avel Ja, som rubriken lyder - är det någon här inne som övervakar via webkamera? Vad har ni i så fall för typ av kamera? Kör ni mobilt...
Svar
1
· Visningar
1 383
Senast: lundsbo
·
Avel Vad menas när en häst är linje avlad? Vad är Cor de la bryere för stam? Är det en bra stam? Tacksam för svar =)
Svar
2
· Visningar
1 518
Senast: Skojj
·
K
Avel Är det stor chans att en 2-åring med långa ben och som nu är högre i bak också kommer att växa ikapp och länga sin mycket korta...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Trevita
·
0
Avel Hejsanhojsan. Vet inte om tråden ligger rätt eller om det var ''okej'' att posta en ny. Men skulle behöva lite tips. Sitter just nu...
Svar
12
· Visningar
2 012
Senast: 08ELLO
·
Avel Kan rå mjölken rinna ut före fölet föds? Tänkte om stoet droppar mycket före fölet föds, kan då rå mjölken verkligen försvinna?
2
Svar
25
· Visningar
3 605
Senast: Chima
·
Avel Hej! Jag har en valack född 2004 efter Bayron - Vivaldi och är lite nyfiken hur andra avkommor efter honom har blivit. Min har vart...
Svar
13
· Visningar
2 504
Senast: jemeni
·
S
Avel Hej! Jag har ett 9årigt engelskt fullblod som jag ska betäcka. Min svägerska har en icke godkänd hingst, men med bra stam som också är...
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: Nanny
·
C
Avel Hej! Tänkte fråga om det är någon här som har en Opius-avkomma? Hur är temperamentet? Ridbarheten? Berätta gärna lite, har själv lånat...
Svar
18
· Visningar
4 117
Senast: Kiwifrukt
·
Avel Funderar lite över nästa år då jag har en blivande 3åring och funderar över vilken hingst som skulle passa henne. Hon är rent...
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: Cyllene
·
A
Avel Har haft mitt sto på seminstation i knappt sex veckor. Hon blev dräktig med tvillingar och den ena fosterblåsan klämdes så sen har hon...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
54 456
Senast: linus11
·
Avel Jag hade ett sto för tre år sedan som jag planerade att betäcka, men hon dog tyvärr oväntat innan det hann bli något av det. Detta med...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: superstar
·
Avel Någon som har koll på skillnaderna på dessa? Har hittat ett utländskt sto (Belgien) som jag ev. är intresserad av men hon är...
Svar
19
· Visningar
3 094
Senast: pastejja
·
S
Avel Vad jag sett betäckte eller fanns det 21 dräktiga ston med honom från förra året, finns det några på buke som har dräktigt?? Erfarenhet...
Svar
19
· Visningar
2 764
Senast: Sighttosee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka