Till treårstest e.Corlensky G

Sv: Till treårstest e.Corlensky G

Ja jag såg bilden i den andra tråden också.Hon är döläcker!

Grattis igen till så fina poäng!

Synd att du inte tänker betäcka henne,men jag förstår resonemanget....

Jaha !

Gud ville och skorna höll !

10-10 i hoppningen och 53 poäng (8-8-8-9-10-10)

Inget gångartsdiplom, men 46 poäng och klass 1

Senast ändrad:

Fantastiskt!

Grattis grattis.

Det är så himla roligt att CG avkommorna visar framfötterna.

Vilka poäng!!!! GRATTIS!! :bow::bump:

Grattis även t Cirkus 10-10! :laugh:

Man kan väl sammanfatta början av årets 3-årstester med att syjuntan på Buke minst sagt får fram bra hästar! ;)

GRATTIS!!!! Båda två!:banana::D:banana:

Tycker det är jättekul med folk härinne som lyckas och jag tycker också att det är riktigt roligt att CG äntligen får positiv uppmärksamhet!!!

*KL*

Grattis till alla som får fina resultat!

jag slänger in en liten OT här. Ska iväg och kika på treårstest idag för första gången. Vid vilket poäng får de diplom alternativt klass 1? Något annat de kan "få"?

*KL*

Grattis till alla som får fina resultat!

jag slänger in en liten OT här. Ska iväg och kika på treårstest idag för första gången. Vid vilket poäng får de diplom alternativt klass 1? Något annat de kan "få"?

Klass 1 = 45 poäng
Hoppdiplom = 47 poäng, hoppbetyget måste vara minst 8+8, tror heller ej man får ha något delbetyg under 7 på exteriören/galoppen samt att ridprovet måste vara godkänt

Dressyrdiplom = 47 poäng och så tror jag det är att max en gångart får ha delbetyg 7, kan även vara minst 8 or rakt igenom, är ej säker. Samt godkänt ridprov. Inget delbetyg under 7 på exteriören.

En som undrar varför finns inte hingsten i Sverige allså CG,var han inte knepig att rida.

Corlensky G är såld till Tyskland. Tyvärr. Finns dock att få tag på semin genom Waldhof

Huruvida han var/är knepig att rida är åsikterna väldigt delade om. Här på buke är det dock bara läktarryttare som har uttalat sig. Så ingen vet hur det verkligen ÄR att rida honom

Jag är inte ett dugg förvånad över att det går så bra för Corlenskys avkommor. En otroligt vacker och komplett hingst om jag får säga vad jag tycker. Grämer mig lite över att vi fick ta bort vår avkomma pga sårskada när han var ett år. Han rörde sig betydligt bättre än min dressyrstammade jämngamla bebis e. First Wish. Stort, stort grattis till alla kanonresultat!!!

...och för er som är sugna på en Corlensky bebis så har jag hört att han kan komma tillbaka och verka live igen under en betäckningssäsong. Då har jag minst ett och kanske två ston som jag kommer att betäcka med honom. :bump:

koopierar in det jag skrev i treårstest-tråden

Gällande CG, alla diskussioner om honom härrör väl enbart från ett enda bruksprov? Jag är inte fullt insatt men vet att han hissades till skyarna efter sitt första men sen stämde det inte hundra för honom som fyraråring och då kom alla frågetecken. Han blev ju dock godkänd igen så helt illa kan det väl inte varit?

Nu blir det ju lite trådkap här men jag undrar bara då det verkar ha blivit en "sanning" att han är svår när det inte finns mer att gå på en enda vecka då det inte stämde helt hundra för honom..
Ngn som vet hur det går för honom idag? Jag har för mig att han går från klarhet till klarhet nere i europa?

Just det, Jag talade med ägarna till honom efter det bruksprovet och enligt dem hade det visat sig senare att han hade en skada som ej upptäckts men vilket kan ha gjort att han inte fungerade lika bra som tidigare.

Håller med han är verkligen fin:love: Ser ju inte så värst svårriden ut;) Såg den här visningen tidigare och då berättades att han inte tävlat på nästan ett år pga svår mugg.Jag har ett superfint 2 årssto e honom och tycker verkligen det är toppen med alla hans fina 3 åringar:bow:Grattis alla som fått så höga siffror på sina CG bebisar:)

Kl

Kul att CG kommer tillbaka och grattis alla er som visat fina avkommor på 3-års. Jättekul.

Jag har en uppfödning f-07 som såldes som föl som jag inte tror kommer att visas, har ej sett honom i ngn startlista iaf. Han blev tyvärr liten, nu var iofs mamman också liten, men det skulle vara kul att höra hur han (CG alltså) förärvt sin storlek.

Nu när ni kanske sett några avkommor så brukar man ju kunna få ett hum om storleken iallafall.

Min CG-avkomma är mindre en sin mor. Moderns tidigare föl+ det som kom idag blir betydligt större, visserligen hingstar. Men mödernet är känt för att lämna stort annars också..

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 915
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
946
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
586
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II