Till treårstest e.Corlensky G

Sv: Till treårstest e.Corlensky G

Min är betydligt större än sin mor, hon är bara 159 cm och han mättes in till 164

Såg mitt stos Corlenskyavkomma men jag snurrade till det bland ridhusen och såg bara ridprovet som inte gick som det var planerat. Han verkade övertrött, kissignödig och mycket annat. Han ska ha varit fin att rida innan så det var nog allt det nya som blev för mycket.

Han blev iallafall klass I i hoppning och visade tydligen inte sina gångarter när han skulle (förstod jag det rätt så hade han varit spänd). Av vad jag kunde se så är avkomman ädlare än sin mor, väldigt nätt huvud, än så länge outvecklad manke men den kanske han får när han vuxit lite till. Tror faktsikt att han kommer att göra sig bättre på 4-års, väntar med spänning. Mitt intryck av honom är att han är mycket elastisk på flera håll, vilket vi kanske kan beskylla både mor och far för..
Han blev mätt till 165 cm, kanske var det lite glädjemätning, kanske upplevs han mindre för att han är så nätt.
Mamman är lite innåttåad fram, denne var rak och fin, men lite gracil. Vinklad bak (7 på ben vill jag minnas).
Jag har fått intrycket av att även mamman hoppar väl utifrån de skutt jag sett henne göra över rishögarna i hagen.

I övrigt så står han registrerad som svart men jag tror bestämt att han egentligen är gulsvart.. (vilket vi inte kan beskylla Corlensky för ;), personligen kan jag tycka att dte är slöseri med gult att det hamnade på en svart valack.. :angel:).

/U

kl
Måste bara få kommentera:

Vi var ju några som verkligen föll för Corlensky. Jag själv satt på läktaren precis framför när han snubblade till mellan hindren i sitt första bruksprov. På det sätt han sedan klättrade över hindret och sedan omedelbart lugnade ner sig, det var oerhört imponerade. Antar att ni alla sett filmen.

När man nu ser resultaten kan jag inte låta bli att bara vilja skrika "vad var det vi sa!". Kolla in Strömsholm:
Resultat Strömsholm

5 av de tio bästa hopphästarna var efter Corlensky! Och det var ändå 102 hästar med! Om det varit två eller tre i topp 10 med hade det varit bra, men 50%, det är ju helt otroligt!

Bara att gratulera oss alla som sitter med avkommor, kanske speciellt de med ston. Nu är bara nästa fråga, vad skall man lägga på CG ston?! För visst betäcker ni alla med fina ston så att vi för aveln framåt, detta blod behövs i svensk hoppavel.

Sitter och tittar på bilder på min dam och Corlensky. Är det bara jag som tycker de är väldigt lika?:d Både huvud och kropp!

DSCN0063.jpg
Corlensky_G_1101.jpg
DSCN0065.jpg

Tackar alla som delat med sig ang. storleken, det är nog lite blandat vilket jag gissade.

Till maria_b : Grattis till en vansinnigt vacker häst. Mycket lik sin far.

Jag tycker det är så oerhört trist att min uppfödning blev en hingst, hade det blivit ett sto hade jag med glädje behållt och inte sålt.

Jag är mycket avundsjuk på er alla med fina avkommor;)

Jo, de är nästan löjligt lika, tycker jag, hon är som en feminin variant av sin pappa.

Hon blev minsann "stämplad" ordentligt av sin pappa!:D

Grattis till en fantastiskt tjusig avkomma!:love:

Hon blev minsann "stämplad" ordentligt av sin pappa!:D

Grattis till en fantastiskt tjusig avkomma!:love:

Det roliga är att hon även är väldigt lik sin mor:laugh:

Denna bild är tagen i samband med fölmönstring så hon är omusklad och har fölmagen kvar, men man ser ändå likheterna. Ursäkta trådkap, var bara tvungen att visa :)

flmnstring2678-07025.jpg

Senast ändrad:

He he, jag gillar ju särskilt hopp-resultaten ;-)

Jag skall försöka se om det finns bild eller film på Capone från visningen - jag vet att han filmades. Och jag vet att det togs kort. Själv har jag förtillfället bara bilder på honom som tvååring.

Lånar egen knapp eftersom jag hittade bilden på honom som togs för ett år sedan

30496772.jpg

Vilken härlig uppsyn! Vad fick han för poäng? Kanske redan har frågat det men minns inte isåfall:)

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 915
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
946
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
586
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II