Sv: Till treårstest e.Corlensky G
Såg mitt stos Corlenskyavkomma men jag snurrade till det bland ridhusen och såg bara ridprovet som inte gick som det var planerat. Han verkade övertrött, kissignödig och mycket annat. Han ska ha varit fin att rida innan så det var nog allt det nya som blev för mycket.
Han blev iallafall klass I i hoppning och visade tydligen inte sina gångarter när han skulle (förstod jag det rätt så hade han varit spänd). Av vad jag kunde se så är avkomman ädlare än sin mor, väldigt nätt huvud, än så länge outvecklad manke men den kanske han får när han vuxit lite till. Tror faktsikt att han kommer att göra sig bättre på 4-års, väntar med spänning. Mitt intryck av honom är att han är mycket elastisk på flera håll, vilket vi kanske kan beskylla både mor och far för..
Han blev mätt till 165 cm, kanske var det lite glädjemätning, kanske upplevs han mindre för att han är så nätt.
Mamman är lite innåttåad fram, denne var rak och fin, men lite gracil. Vinklad bak (7 på ben vill jag minnas).
Jag har fått intrycket av att även mamman hoppar väl utifrån de skutt jag sett henne göra över rishögarna i hagen.
I övrigt så står han registrerad som svart men jag tror bestämt att han egentligen är gulsvart.. (vilket vi inte kan beskylla Corlensky för
, personligen kan jag tycka att dte är slöseri med gult att det hamnade på en svart valack..
).
/U