TjuvbetÄckt !

Sv: TjuvbetÄckt !

Okej, men om man ska se det från den ljusa sidan fick du ju en fölis, och nu kanske det blir lättare att få henne dräktig..Tydligen fungerar fribetäckning bra för hennes del:p Hoppas det gör det för mitt sto med:love:

Islandstravaren är numera en bitsk, stentuff krabat med lite fler gångarter än normalt. Han travar fram och galopperar bak blandat med tölt. :bump: Han har kommit till en familj med hästvana tack o lov och har det väldigt bra. Han kommer att bli ponnymått, är lite mer mörkbeige än gul och väldigt ful.....
Pga sina gångarter kan han inte bocka i farten utan måste stanna först....:bow:

Islandstravaren är numera en bitsk, stentuff krabat med lite fler gångarter än normalt. Han travar fram och galopperar bak blandat med tölt. :bump: Han har kommit till en familj med hästvana tack o lov och har det väldigt bra. Han kommer att bli ponnymått, är lite mer mörkbeige än gul och väldigt ful.....
Pga sina gångarter kan han inte bocka i farten utan måste stanna först....:bow:
Awww... verkar vara en söt krabat! :love: Attans också, jag hade gärna lagt vantarna på honom :D

Jag vill också se bilder!!! Snälla släng in de nyaste du har! Vill minnas att jag såg bilder på fölis som liten.

*skriver bara för att komma ihåg tråden*

Vill också se bilder :D

Jisses...!

Men usch så oansvarigt av ägaren till hingsten att släppa ihop hingst och sto med tanken att inget händer för att hon redan är dräktig! Så gör man inte med hingstar, någonsin! :mad: Fy... Det är väl inte helt omöjligt att hingsten betäckte stoet och därmed tog död på travarfostret? :eek: Det är ju så hingstar gör i det fria.

Fy vilken besvikelse! :(
Kan ju tänka mig själv hur besviken jag skulle bli om jag lagt ner tid och pengar på att betäcka mitt sto, sedan poppar det ut en avkomma jag varken har användning för själv eller kommer kunna sälja till ngn annan för en vettig summa!

Hingstägare har ju strikt ansvar, borde inte isishingstens ägare ställa upp med lite pengar? Det är ju inte gratis direkt att ta fram ett föl!

Liknande trådar

Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 935
Senast: Molekyl
·
Avel Stoet är tre år, hingsten står på naturlig betäckning (handbetäckning). Stoet opererades i tisdags för birkelandsfraktur/POF i en...
Svar
13
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka