TjuvbetÄckt !

Sv: TjuvbetÄckt !

Hade inte spelat någon roll hur långt bak ni hade letat, antingen mamman eller pappan måste ha ett gulanlag för att fölet ska få det. Har travare ens det? Verkligen tråkigt att ni har haft sådan otur med era föl i år :(

Ja, jag tror hela byn har varit och tittat på det gula underverket i hagen. Söndagsutflykt vet ni:banana:

Så tokigt det kan bli.....men förfärligt söt är han detlilla livet:love::love:
Han kommer säkert att göra någon lycklig! /L

Onekligen så ser han väldans förtjusande ut.. Lyckligt omedveten om att han blev fel? ;) Det hade varit spännande om mysteriet med pappan kunde lösas, jag tror mer på något creme-färgat än på fjording..
U

Jo, island tror jag att det är. Men tjejen som hade betet hävdar bestämt att ingen har rymt in i stohagen :devil:

Hmm.. Hur många "blekingar" fanns det på betet tro? Fanns det bara en kan man ju råka få med sig ett par hårstrå hem, annars blir det ganska dyrt. Har tydligen hänt att hingsten hoppat tillbaka till sin hage efter att han gjort vad som skulle göras.. Karlar..
U

Jag vet inte om jag skrev otydligt eller vad du hmmade över ;). Jag menade om du visste hur många gula kandidater det finns att välja mellan på det där betet där den eventuella fadern kan gå. Finns det bara en kan det ju vara läge för att DNA-testa mot den, om du nu vill veta. Det har tydligen hänt att hingstar hoppat tillbaka till sin egen hage efter tjuvbetäckningar

Förlåt, jag mmmmmade över det där med karlarna :bow:
Tjejen påstår att det inte fanns några alls, men det tror jag på så mycket jag vill. Hon vill väl bara komma undan och jag kan ju inte kolla det nu efter betet när alla tagit hem sina hästar.

Vilken tuff korsning! :D
Det kommer nog bli en helfräck ridhäst om några år! ;)

:rofl:
Förlåt, men det är ju bara helt fantastiskt! Det blir aldrig som man tänkt sig...

va taskigt om den inte varit gul o så hade du väntat nåt halvår o sen börjat fundera på varför den inte växer som dom brukar:p

Forst av allt.... :rofl: :rofl::rofl:

Sen...om du inte ar intresserad av istrav eller dylikt sa tror jag att det kan bli en sjujaklars tolthast av en sadan korsning.
Skicka han till England! ;)

Islandshingstar ar luriga rackare. En bekant oppnade dorren till boxen en morgon till sin relativt nykopta halvblodshast och hittade ett fol. Det var en islandshingst pa ett bete som vart framme dar med. (Tror den var gul dessutom)

fjordingar tror jag inte går på semin alls och isisar e väldigt ovanligt då ska de va en elit hingst eller nån som har jätte bra tävlingsresultat så de verkar omöjligt.

Här är de hingstar som finns på semin, och deras blup. Några är väldigt gula!!!
Men vad spelar det för roll. Om det skulle vara någon av dessa skulle jag inte vara ledsen trots allt. Det blir nog en värdig kuse av honom.:banana:
(Men jag tror det är grannens unghingst som är den skyldige)

Vefur frá Eikarbrekka 127 Fux
Askur från Håkansgården 125 Gulsvart
Forni fra Horni I 122 Fux
Mökkur frá Varmlæk 122 Svart
Spuni frá Midsitju 121 Musblack
Feykir från Knutshyttan 120 Fux
Hraunar fra Efri-Rauðalæk 120 Gulsvart
Axel fra Lindarbæ 114 Gulsvart

Försök se det på ett bra sätt, den ponnyn kan ju bli en jättefin ridhäst sen. Många travare kan ge jättefina hoppare och traven blir ju oftast luftig. Sen att den blev gul är ju bara skitkul, tänk så den kommer att sticka ut när den kommer ut på tävlingarna :D

Grattis till fölet!

Ja, fölet är lika gulligt som alla små föl men jag förstår att det är måttligt kul ändå. Du har ju lika mycket kostnader för din islandstravare som du skulle ha haft för din blivande elitloppsvinnare...

Vad gör man i en sån här situation? Att du slipper fölavgiften från hingststationen utgår jag ifrån när DNA visar att han inte är pappa, men går ditt försäkringsbolag in eller får du ta hela smällen själv?

Liknande trådar

Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Molekyl
·
Avel Stoet är tre år, hingsten står på naturlig betäckning (handbetäckning). Stoet opererades i tisdags för birkelandsfraktur/POF i en...
Svar
13
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka