TjuvbetÄckt !

Sv: TjuvbetÄckt !

Måste bara säga: Åhhhh, så söt. Tror inte ni får några större problem med att sälja honom när det är dags. Inte om han behåller den färgen iaf...

Han var ju jätte söt :love:
det syns att han har isisblod i sig :rofl:
fast han var väldigt sör i alla fall . inte för att jag är någon spekulat men endå .

Vad tråkigt för er.... :(

Ni som skriver att fölet är gulligt och att det kommer att gå att sälja och så.... Visst, MEN... Inte till de pengar som det kostat att föda upp den.

TS har ett avelsmål och har med denna nedkomst tappat två år om hon inte betäckt i år igen. :crazy:

Var det angrändsande hagar? Vet faktiskt "fall" där hingsten betäckt sto "genom" staketet! Har tom för mig att det var ström på.:crazy:

Var det en hingst på TAI, AI eller FAI som var det utvalde? Och seminstationen hade inte semin från någon ridponnyhingst eller annan hingst som kan lämna lite mindre avkommor (vilket nog alla hingstar kan.. ;))., Det finns iallafall en ledtråd och det är att hingsten måste ha varit gul på ett eller annat sätt, och det borde ju underlätta en aning iallafall..
U

Var det en hingst på TAI, AI eller FAI som var det utvalde? Och seminstationen hade inte semin från någon ridponnyhingst eller annan hingst som kan lämna lite mindre avkommor (vilket nog alla hingstar kan.. ;))., Det finns iallafall en ledtråd och det är att hingsten måste ha varit gul på ett eller annat sätt, och det borde ju underlätta en aning iallafall..
U

Hingsten är uppstallad på stationen, så det är inte transportsperma i detta fallet. Hingsten är ensam på stationen i år.

Oj oj oj. Vilken chock du måste fått när det kom ut en gul en!

Men får du tillbaka alla pengar från betäckningen eller måste du stå för nått själv? Alltså den betäckning som inte blev nått av.

Stackars dig, jag skulle ha fått spader om det kom ut ett föl som inte var 'äkta' vara!! :mad:
Hur har du gått tillväga för att hitta den skyldiga?
Hingstägaren måste väl ändå bli skadeståndsskyldig?

Jag kommer att ha lagt ner ganska så mycket pengar och tid på mitt föl när det föds och skulle ha blivit skogstokig om det hade hänt mig.

Sedan kan det var hur gulligt som helst:angel:

Tog de verkligen inte in semin från andra hingstar till den stationen?? Det måste ju varit fler där för seminering i år, och inte valde väl alla samma hingst??
Bara för att det bara var han som var uppstallad där innebär väl inte att det inte funnits flera använda hingstar - eller?? Eller seminerar de enbart med en enda hingst där - man kan alltså inte skicka efter semin utifrån?
Tänk om någon stackare står med en avkomma efter "din" hingst som t.ex ville ha en islänning, om det nu är det som är pappa till din. Så galet det kan bli!!

Ja, jag menar det. De är ju bara människor, och sådana fel händer ju titt som tätt

En vän till mig seminerade sitt halvblodssto med en hopphingst från Flyinge(trodde hon). Stationen ringde sedan o ursäktade sig för att det "råkat" bli fel hingst, så hon var inseminerad med en ponny istället:crazy: Som tur var så upptäcktes det tillräckligt fort så de kunde ta bort "fostret"...

*kl*
För ett antal år sedan (Ca 13 år skulle jag tro.), var det en kallblodstravare i mina hemtrakter som fick ett föl, som uppfödaren direkt misstänkte att allt inte stod rätt till med. Den var för stor och ädel, och såg helt enkelt inte ut som en kallblodstravare. Där upptäcktes senare att det var en flyingehingst som var pappa. Vilken förtäljer dock inte historien.
Huruvida det samma år föddes ett föl med halvblodsmamma och kallblodspappa vet jag inte, men man kan ju hoppas att den andra märren inte tog sig på den semineringen.
Så visst händer det sådana här saker,även om det inte ska kunna hända när man följer rätt rutiner.

Till TS: Jag tycker synd om er, och hoppas att ni i allafall kan få något betalt för den lille gule. Är märren dräktig igen? I sådana fall hoppas jag att nästa fölunge blir en riktig stjärna!

Tog de verkligen inte in semin från andra hingstar till den stationen?? Det måste ju varit fler där för seminering i år, och inte valde väl alla samma hingst??
Bara för att det bara var han som var uppstallad där innebär väl inte att det inte funnits flera använda hingstar - eller?? Eller seminerar de enbart med en enda hingst där - man kan alltså inte skicka efter semin utifrån?
Tänk om någon stackare står med en avkomma efter "din" hingst som t.ex ville ha en islänning, om det nu är det som är pappa till din. Så galet det kan bli!!

Alla som var där valde den hingsten som fanns på plats. Inget att hämta där tyvärr....

Liknande trådar

Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 936
Senast: Molekyl
·
Avel Stoet är tre år, hingsten står på naturlig betäckning (handbetäckning). Stoet opererades i tisdags för birkelandsfraktur/POF i en...
Svar
13
· Visningar
1 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att inte vara så sentimental
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare