Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej, jag och en vän forskar i våra gamla ridskolehästar och har fått fram stammen på en av våra gamla ponnys. Hon var e. Cermiter RW 57...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: hoppvulkan
·
Avel Vet inte om tråden ska ligga här men jag gör ett försök:) Läste på en sida att hästen kan ha viltfärg, och jag tänker ju på black då...
Svar
1
· Visningar
1 393
Senast: copernica
·
Avel Nu får ni hjälpa mig att tänka! Stoet jag har gick klass I både hopp och dressyr samt fick 8 på typen på treårstestet. Vintern efter...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Eastwick
·
S
Avel Hej! Funderar på att betäcka med den fina hingsten Heartbeat DVH. Skulle gärna vilja veta lite mer om hur hans avkommor blir som...
Svar
2
· Visningar
1 621
Senast: Emsan
·
Avel Jag har två islandsston som är i tioårsåldern (ingen ålder för en islandshäst) och fullt friska, förutom att ena stoet haft kolik för...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: QRST
·
S
Avel Har länge funderat på att starta upp ponny avel (shetlandsponny) är det någon här inne som har erfarenhet utav detta? alla tips är...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: skippan
·
Avel Ja, ibland stöter man på lite "luddiga" och/eller svårbegripliga termer i äldre stamböcker. Här är några som jag inte kan få rätsida på...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Zuzzi
·
Avel Har bara en fråga till er som kan avel. Är det vanligt att ett sto går över tiden snart 6veckor ??. Vet ett par som har ett sto...
Svar
9
· Visningar
2 232
Senast: Limelight
·
G
Avel Jag ska betäcka ett sto som har dressyrstam e. hohenstein ue. vivaldi. Tanken är att betäcka för att få en hopphäst. Hon är aningens...
2
Svar
21
· Visningar
6 823
Senast: Weeazel
·
Avel På mitt sto är det jättesvårt att se när hon brunstar, hon visar nästan inget alls utan man märker bara att hon brunstar när hon kissar...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: linus11
·
F
Avel Ja, frågan är kanske lite dum men stämmer det att när stona går länge över tiden så är det ofta hingstföl som kommer?:o
2 3
Svar
44
· Visningar
4 380
Senast: Maja_Kandi
·
L
Avel Har ett halvblods sto på betäckning för tillfället. Hon skulle ha börjat sin brunst den 19e april men har inte börjat brunsta än...
Svar
16
· Visningar
1 529
Senast: linus11
·
Avel Hur tror ni de flesta hingstägarna väljer att göra i år? Enligt förra årets siffror var det uppenbart att stoägarna använde sig mest av...
2
Svar
32
· Visningar
3 684
Senast: ZOFUS
·
Avel Da jag aldrig har gjort dylikt men nu har en 4 aring (sto) och en 2 aring (hingst) maste man kanske gora det om jag har tankt att avla...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Görel
·
Avel Har ett ganska rejält hbl sto som fölar om ca 7 veckor, hela vintern har jag tittat på hingstaro ch hade sånär bestämt mig när jag av en...
Svar
18
· Visningar
1 677
Avel Någon som har fakta om denna arabhingst ? Är han godkänd ??
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: Görel
·
J
Avel Hej! Är det någon som vet hur man kan söka på stuterier i Holland? Har försökt via Google, men inte fått fram några bra sökresultat...
Svar
4
· Visningar
3 469
Senast: picabo_94
·
G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·
Avel Vilka hingstar har inte dräktig dag 45/90, men i stället levande föl-avgift?
Svar
10
· Visningar
2 103
Senast: ElCamino
·
Avel Är lite orolig hur det skall gå med flickan som är nervig av miljöbyte, nytt folk och nya situationer. Blir väldigt stressad vid...
Svar
5
· Visningar
1 460
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka