Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hejsan, jag har för första gången betäckt mitt sto, med den helt grymma hingster Bravour e. Cornet Obelensky :laugh: Jag fick hem...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Masse
·
Avel Jag har köpt en ny häst och hon är en tysk holsteiner. Jag har kollat runt på internet efter stambok men hittar inge. Någon som vet om... 2
Svar
26
· Visningar
7 242
Senast: vickypicky
·
L
Avel hur kan det komma sig att mitt sto brunstade så fint, riktigt och regelbundet innan vi körde henne till hingsten och nu bara vägrar att...
Svar
9
· Visningar
1 974
Senast: CK
·
C
Avel Vad tycker ni, för att få fram en bra kör och ridhäst. Jag har ett clydesto på 172 cm, hon är ju lite för sin ras, mer den äldre typen... 2
Svar
29
· Visningar
4 590
Senast: clydesdale
·
Avel Suck. Stoet som fölade för 6 dagar sedan är riktigt illa däran och kommer antagligen behöva avlivas inom en snar framtid då hon har ont...
Svar
19
· Visningar
4 151
Senast: EmelieR
·
E
Avel Den 2 maj föddes ett litet stoföl hos oss som såg ut att vara fux. Det kan kanske vara så att hon är fux men jag behöver lite hjälp från... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 249
Senast: Rhodugune
·
Avel Hej, jag och en vän forskar i våra gamla ridskolehästar och har fått fram stammen på en av våra gamla ponnys. Hon var e. Cermiter RW 57...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: hoppvulkan
·
Avel Vet inte om tråden ska ligga här men jag gör ett försök:) Läste på en sida att hästen kan ha viltfärg, och jag tänker ju på black då...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: copernica
·
Avel Nu får ni hjälpa mig att tänka! Stoet jag har gick klass I både hopp och dressyr samt fick 8 på typen på treårstestet. Vintern efter...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Eastwick
·
S
Avel Hej! Funderar på att betäcka med den fina hingsten Heartbeat DVH. Skulle gärna vilja veta lite mer om hur hans avkommor blir som...
Svar
2
· Visningar
1 626
Senast: Emsan
·
Avel Jag har två islandsston som är i tioårsåldern (ingen ålder för en islandshäst) och fullt friska, förutom att ena stoet haft kolik för...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: QRST
·
S
Avel Har länge funderat på att starta upp ponny avel (shetlandsponny) är det någon här inne som har erfarenhet utav detta? alla tips är...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: skippan
·
Avel Ja, ibland stöter man på lite "luddiga" och/eller svårbegripliga termer i äldre stamböcker. Här är några som jag inte kan få rätsida på...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Zuzzi
·
Avel Har bara en fråga till er som kan avel. Är det vanligt att ett sto går över tiden snart 6veckor ??. Vet ett par som har ett sto...
Svar
9
· Visningar
2 236
Senast: Limelight
·
G
Avel Jag ska betäcka ett sto som har dressyrstam e. hohenstein ue. vivaldi. Tanken är att betäcka för att få en hopphäst. Hon är aningens... 2
Svar
21
· Visningar
6 826
Senast: Weeazel
·
Avel På mitt sto är det jättesvårt att se när hon brunstar, hon visar nästan inget alls utan man märker bara att hon brunstar när hon kissar...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: linus11
·
F
Avel Ja, frågan är kanske lite dum men stämmer det att när stona går länge över tiden så är det ofta hingstföl som kommer?:o 2 3
Svar
44
· Visningar
4 386
Senast: Maja_Kandi
·
L
Avel Har ett halvblods sto på betäckning för tillfället. Hon skulle ha börjat sin brunst den 19e april men har inte börjat brunsta än...
Svar
16
· Visningar
1 531
Senast: linus11
·
Avel Hur tror ni de flesta hingstägarna väljer att göra i år? Enligt förra årets siffror var det uppenbart att stoägarna använde sig mest av... 2
Svar
32
· Visningar
3 690
Senast: ZOFUS
·
Avel Da jag aldrig har gjort dylikt men nu har en 4 aring (sto) och en 2 aring (hingst) maste man kanske gora det om jag har tankt att avla...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Budget samt tid för hund