Sv: korsa en clydesdale med vad? ...
Nu har Anna varit hos hingsten i 13 dagar. den första "missade" brunsten var nog inte så, kanske var hingsten bara intresserad för att det kom ett nytt sto? Hon har provats regelbundet för hingsten i stallet (när han står i box) och hon har även stått inne på natten i boxen bredvid hans.
I lördags trodde hingsthållarna att hon var på väg in i brunsten, de körde henne till vet. på måndag för ultraljud och för att ta bakterieprov innan betäckning. Då sa vet. att hon släppt ägget på söndagen!!!
Stoet fick en hormonspruta och vet. säger att hon ska komma i brunst igen om 6 dagar.
Hon har haft "tysta brunster" innan men att det inte märks när hingsten står i boxen bredvid känns lite konstigt..
Jag har ingen tidigare erfarnhet av betäckningar och litar på hingsthållare och vet.
Hoppas på att mitt sto visar brunst och vill bli betäckt nästa vecka...
kan de vara så att hon inte visar något förrens hon och hingsten kan "hälsa" ordentligt utan galler och boxar? eller vill hon helt enkelt inte ?
Hingsten är bara kvar till i början på juni och det känns lite "stressigt"...
Hon har fått extra tillskott av vitaminer och mineraler i ca 2 månader för att inget ska "saknas". För övrig der hon ut att må bra där hon är.
kan jag göra något mer?