Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@ildiko, vart ska jag vända mig för att få betalt för att sitta och skriva på buke? Det låter ju helt fantastiskt! Jag har bara deltidsjobb (där jag inte sitter vid dator/mobil öht) och att få betalt för sådant som jag ändå gör av rent intresse på min lediga tid, det vore ju guld värt.
Och vem får pengar för att vi skulle sitta och deltaga i TS podd? Sändas på TS Youtubkanal? Användas i TS verksamhet?@ildiko Vem får du själv betalt av för att sitta och hetsa på nätet?
Jag bedriver aktivism, det är ideellt. Jag står uppenbarligen i opposition till moderatorerna eftersom det här är helt ok att kalla mina hundar för skit mm, säga att jag lurar valpköpare att mina hundar är SKK-reggade fast jag är extremt noga med att förklara att jag avlar oberoende av SKK.@ildiko Vem får du själv betalt av för att sitta och hetsa på nätet?
Som jag skrev, det kan användas där vi vill. Vi är inte bara jag.Och vem får pengar för att vi skulle sitta och deltaga i TS podd? Sändas på TS Youtubkanal? Användas i TS verksamhet?
Vet ej vilken av frågorna du svarar på.För dom inte vill?
Du får försöka förstå att bara för att folk vill deltaga i en diskussion så betyder det inte att de vill detta till den grad du vill driva det på.Som jag skrev, det kan användas där vi vill. Vi är inte bara jag.
Nej, det vore inte som att jobba flera timmar i veckan med några veckors semester. Det skulle ta kanske 30 minuter och det skulle fylla funktionen att folk förstår att oavsett om man är för att hundar främst bör avlas inom eller utom SKK, så är det viktigt att de får tillräcklig genetisk variation.
Det är att STÅ UPP för de vi diskuterar här -hundarna!
Det är bättre du ställer frågan om någon vill ställa upp i en sån intervju?Som jag skrev, det kan användas där vi vill. Vi är inte bara jag.
Nej, det vore inte som att jobba flera timmar i veckan med några veckors semester. Det skulle ta kanske 30 minuter och det skulle fylla funktionen att folk förstår att oavsett om man är för att hundar främst bör avlas inom eller utom SKK, så är det viktigt att de får tillräcklig genetisk variation.
Det är att STÅ UPP för de vi diskuterar här -hundarna!
Det var det som sades först. 1 till 2 hundar (individer av annan ras).Var hittar du något om att det bara skulle ske inkorsningar med 1-2 hundar? Det stämmer nämligen inte.
Det handlar inte om någon hård selektering på mentalitet, vilket du skulle veta om du hade någon insyn. Det enda som krävs för att avla vidare på avkommor till inkorsningarna är genomgånget BPH(med eller utan skott) med kryss i alla rutor. Det borde vara minimikrav för ALLA hundar som går i avel!
Att hundarna reggas som renrasiga och inte i x-registret först efter 4 generationer beror som sagt på FCI:s regler. Det är likadant med cavalierprojektet i Finland och för t ex lundehundar där man korsat in andra raser, eftersom även Suomen Kennelliitto och NKK står under FCI.
Om det bara handlar om enstaka hundar är gentillskottet försumbart eftersom det sker tillbakaavel, ja. Det gäller oavsett i vilken generation man avlar vidare på individerna - precis som med vilka andra hundar som helst ska inte heller avkommor från inkorsningskullar överanvändas. Men nu är planen att ett flertal kullar från tre olika raser ska födas och målet är en långsiktig förändring som ska synas både i hälsostatistik och exteriör. Jag tycker att utformningen av detta ser väldigt lovande ut. Om du kontaktar ansvariga för projektet inser du nog att de har rätt bra koll på det du tar upp. Det är utformat i samarbete med en genetiker just med tanke på cavalierens höga inavelsgrad.