• Avel
  • Trådstartare Trådstartare grooney
  • Startdatum Startdatum
Sv: Chess 880

Nej det kan jag hålla med om! Avla fram en riktigt fin dressyrhäst med den stammen istället, och köp en hopphäst med bra stam för just detta.

Sv: Chess 880

Gammal tråd, men jag svarar ändå! :d

Varför inte ta en häst som tex. Briar? Har sett många trevliga avkommor av honom som både har rört sig bra och hoppat väl! Så då borde väl chansen att få en avkomma med bra gång vara väldigt stor, och avkomman lär väl även hoppa bättre än ditt nuvarande sto får man hoppas. På det viset lär du ju även ha lättare för att sälja avkomman om det skulle bli nödvändigt.
Dock är han väl inte den smäckraste hingsten i boken, men jag tycker ändå inte att han är tung. Snarare väldigt väldigt välmusklad och lite bitig av den anledningen.

Briar-899---Baz%27s-grandsire.jpg

Fin att titta på är han ju iaf. ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 967
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 372
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 306
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka