Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite *KL*
Jag känner personen som fött upp och äger den här hästen. Hon blev bjuden 400' för honom på plats på treårs (av utländsk spekulant).
Så, nog verkar de kunna gå högt om de visar bra kvalité på testerna.
Hon sålde inte kan tilläggas.
Du har en väsentlig skillnad där och det är att det är en hingst, som mkt möjligt var ett lovande hingstämne. Att sälja tävlingshästar på treårsresultat är inte lika givande
Håller med dig till viss del, min erfarenhet är att de flesta toppryttare inte är så intresserade av treåringar, även om de tycker att det är fina hästar så brukar det vara mer intressant med något som fortare går att få ut på tävlingsbanorna. När man hör om fina unga hästar som går för mycket pengar så tror jag att det handlar om kontakter, samt att man har lite tur att hitta rätt köpare.
Priserna som är på SSHS auktionen ligger mycket högre än vad man kan förvänta sig att få ut om man annonserar samma hästar. I dessa priser ingår då antagligen provisioner till en massa folk efter vägen. Nästan all riktig dyr hästförsäljning handlar om hur man presenterar hästen, och det kostar alltid.
Det är väldigt svårt att ge TS råd om hur hon borde göra, det beror ju på så många omständigheter, är det viktigt att få ut mycket pengar för hästen/viktigt att det blir något utav den/ viktigt att bli av med den fort? Har hon temperament och psyke att bli en bra tävlingshäst, eller gör hon sina största prestationer nu? Allt detta måste ju vägas in.
Jag hade nog tyckt att det kunde vara roligt att ta ett föl på stoet och därefter sätta henne i utbildning hos någon erkännt skicklig unghästberidare för matchning och försäljning.