Taurs nyare sadlar

skiesabove

Trådstartare
Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren?

Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan omgående, den var som studsig på något konstigt sätt, om jag red lätt sjönk stigbyglarna ner och sen fick jag som en recoil när jag satte mig. Även i sittande trav var det nästan som att sitta på en studsmatta, något skumt med materialet.

Så jag undrar om senare Gaiter är bättre? Och om någon provat de med flexbom, typ Spider och Viper.

Jag provade deras prototypsadel för kallblod, tror den var en Opux?

Den skickades tillbaka rätt omgående. Jättekonstigt utformade bossor och hela sadeln kändes allmänt billig och hafsigt ihopsatt.

Senast ändrad:
Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren?

Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan omgående, den var som studsig på något konstigt sätt, om jag red lätt sjönk stigbyglarna ner och sen fick jag som en recoil när jag satte mig. Även i sittande trav var det nästan som att sitta på en studsmatta, något skumt med materialet.

Så jag undrar om senare Gaiter är bättre? Och om någon provat de med flexbom, typ Spider och Viper.
Jag skulle kolla deres villkor noggrant. Det kan lätt bli väldigt dyrt att "prova" deres sadlar. Jag kommer iaf inte handla där något mer igen efter senaste vändan. Fy fan. :down:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 919
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka