Kylbox med usb på resor

BernT

Trådstartare
Jag reser en del i jobbet, en del minns säkert min gnälltråd om resor i arbetet 😄 det är mycket bättre nu och jag har vettigare resor, tider, ersättning och får bättre rum/hotell så den delen känns mycket bättre nu. MEN ofta finns tyvärr inte kyl på rummen och jag vill inte äta utemat varje dag utan vill ha med mina matlådor.

Har kollat på kylbox med usb, jag tänker mig att det ska va en ersättning för kylskåp men funkar de så? Kan jag lägga ner matlådor där på söndagen och så håller de sig fräscha till torsdag/fredag? Förutsatt att jag har i sladden såklart. Eller överskattar jag hur bra kylboxen är?

Har kollat på kylbox med usb, jag tänker mig att det ska va en ersättning för kylskåp men funkar de så? Kan jag lägga ner matlådor där på söndagen och så håller de sig fräscha till torsdag/fredag? Förutsatt att jag har i sladden såklart. Eller överskattar jag hur bra kylboxen är?
Kan inte tänka mig att en usb-kylbox funkar så bra som du vill.
Vad säger kylens specifikationer?

Mina vibbar av ordet usb-kyl säger: "sänker temperaturen något på burkläsk."

Vi brukar ha med på resor. Fungerar suveränt!
Inte provat matlådor i 5 dagar för vi har bara varit borta fre-sön men för det fungerar det toppen.

Jag reser en del i jobbet, en del minns säkert min gnälltråd om resor i arbetet 😄 det är mycket bättre nu och jag har vettigare resor, tider, ersättning och får bättre rum/hotell så den delen känns mycket bättre nu. MEN ofta finns tyvärr inte kyl på rummen och jag vill inte äta utemat varje dag utan vill ha med mina matlådor.

Med usb vet jag inte men vi har kört asaklitts kylväska med nätadapter, går även att köra i bilen på 12v och det funkar bra och kyler. Kompisarna använder den större varianten i sommarstugan periodvis och det funkar bra.

Sen kan du alltid kolla på hotellen, det brukar finnas kyllösningar, sonen ligger ute och jobbar sommartid och de brukar fråga efter kyl eftersom de behöver få med sig lunch och det har aldrig varit något problem.

Vi brukar ha med på resor. Fungerar suveränt!
Inte provat matlådor i 5 dagar för vi har bara varit borta fre-sön men för det fungerar det toppen.
Vilken sort har ni? Märke? Det måste inte hålla exakt fem dagar, kan offra mig och käka ute på slutet av veckan 🤪

Med usb vet jag inte men vi har kört asaklitts kylväska med nätadapter, går även att köra i bilen på 12v och det funkar bra och kyler. Kompisarna använder den större varianten i sommarstugan periodvis och det funkar bra.

Sen kan du alltid kolla på hotellen, det brukar finnas kyllösningar, sonen ligger ute och jobbar sommartid och de brukar fråga efter kyl eftersom de behöver få med sig lunch och det har aldrig varit något problem.
Ska kolla den från asaklitt! Ja jo man kanske kan be de förvara men jag är väldigt väldigt petig med min mat och kommer inte äta den om jag inte vet hur den förvarats osv. Har blivit matförgiftad en gång och never again.

Jag har en av märket Mobicool. Inte usb, men tolvvolt eller vanligt eluttag. Håller kylan bra, men jag undviker ha den på hotellrum då den låter för mycket.
Är några år gammal, nyare modeller kanske är tystare.

Glöm kylar under tusenlappen, om du prioriterar just kylförmågan.

Specen på t.ex Asaklitt är att den sänker temperaturen med 15-18 grader. Kan du garantera att den aldrig kommer stå varmare än 23 grader, så borde det teoretiskt inte bli varmare än +8.
Men det kan du inte varma sommardagar, om du inte har AC i rummet.

Den jag länkade kyler på annat sätt, på samma sätt som en vanlig kökskyl. Den använder en kompressor som kommer hålla den temperatur du ställer in den på, oavsett hur varmt eller kallt dess omgivning är.

Ställ en Asaklitt-kyl, eller liknande Biltema-box i en bil. Ha ett smörpaket i - och låt boxen kyla smöret under en vanlig sommardag. Men ställ smöret i en bunke, för det kommer smälta.

Om kylen står igång i bilen när du inte kör finns de risk att bilbatteriet dör efter ett tag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka