Labrador 588

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare karuso_00
  • Startdatum Startdatum
Sv: Labrador 588

jo det är ju nästan bara fuxar efter labrador:rofl:
men gyllenbruna fuxar med strimbläs är det vackraste jag vet:love:

vad har ni gjort med era Labrador avkommor? Tävlar de? Hur går det?
Min har tävlat upp till msv dressyr med plac upp till lA men hoppar riktigt bra med, :)

Jag har ett sto efter Labrador -Pegasus som inte är fux!
Hon är gulbrun. 23 år i år.
Tävlades lite som unghäst med en del placeringar på mindre tävlingar sen sattes hon i avel & fick 4 avkommor. Synd på en så tuff häst att nån inte tog henne till fälttävlan redan i unga år. Har ridit på terrängbana ett par gånger å det är där hon gör sig bäst.

Labrador har jag inte så mycket mer info om än det som redan skrivits. Däremot så jag honom för ett antal år sen när han var 24 eller 25 och det är inte ofta man ser en SÅ fräsch herre i den åldern!

Scan10019.jpg

här är min tjej efter Labrador, det verkar som om han förärvde sitt utseende mycket, mycket fuxar med bläs:)

Och jag är jätteglad för jag har hittat ett mörk brunt sto med stjärn e:labrador-parnass Fantastisk trevligt sto som jag har 4 föl efter... superfina.På bilden ser ni årets föl efter magini. ¨

cassie.jpg

hingst%20E%20Magini%20%2835%29.JPG-for-web-normal.jpg

När jag var liten så fanns det en maxad d-ponny i stallet som var e: Labrador.
Han var isabell :)
Hans mamma var korsning arab/welsh har jag för mig. Han hopptävlade rätt mkt och var duktig. Svankig som bara den var han, men det kan ju ha kommit från mammans sida. Han såg även trevlig ut i dressyren. Han blev gammal.

:) Mitt sto på 18 år har Labrador som morbror.. Mamman hette Kolibri och hon föddes av Kolomea (som deras mamma hette) mellan Labrador och Nebraska. Hingstpojkarna var helbröder men Kolibri hade en annan pappa. Senare föddes ännu en godkänd hings av detta fantastiska sto som hette Tamburin eller Trubadur..någonting...har jag för mig..

Labradors mamma blev elitsto på ålderns höst och leddes in på Flyinges arena under en hingstvisning där samtidigt som hennes tre godkända söner tömkördes runt henne. Detta finns på film. Om du vill se henne på kort så finns hon att skåda på ASVH:s Blupsida för henne...eller sök på google på namnet Kolomea.

Kan säga att mitt sto är jättemysigt och har tävlat nationellt i hoppning med goda resultat och även i dressyr. Nu är hon mamma till en underbar liten åring ....båda är fuxar så klart..:);)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 396
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 834
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka