Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man blir oplanerat gravid i dagens läge trots all den kunskap som finns om hur ett barn blir till, samt alla sorters preventivmedel som finns att tillgå, ja DÅ ÄR MAN NAIV!Det kan ju bero på precis vad som helst att du hamnar i den situationen. Det finns saker man inte styr över! Skilsmässa, uppsägning från jobb, oplanerad graviditet, sjuka barn/en själv/annan närstående etc.
Det finns säkert sådana trådar, men jag tror att jag har missat dem isf. Jag har däremot sett fler trådar som bittra hästköpare har startat där de skäller om att hästarna är för dyra. Om det finns så mkt bra hästar för 25 000 kr så behöver de väl bara köpa en av dem och vara nöjda?Och så kan man lägga långa trådar på Buke om hur SNÅLA folk är som inte vill betala 50 tusen för en inåttåad och skev fölunge.
Så du menar att ett riktigt företag (som har avsikt att gå med vinst) fortsätter att ha kvar delar av företaget som går med förlust?
Så du menar att ett riktigt företag (som har avsikt att gå med vinst) fortsätter att ha kvar delar av företaget som går med förlust?
Ericsson sålde iaf iväg sin del som gick i förlust. De behöll tillverkningen av telefonväxlar eftersom den drog in pengar men förändrade och sålde ut mobiltelefontillverkningen eftersom den gick med förlust. Skulle tro att det är det normala för de flesta företag som är "på riktigt" och inte bara en hobby som råkar gå att baka in i ett jordbruk. Eftersom någon drog upp bilar som jämförelse så kan vi även ta mobiltelefoner
Av de hoppyuppfödare här på forumet verkar många ha koll, tycker ialla fall jag. Kolla resultaten i 3-årstest-tråden! Inte illa alls! Även jag tittar mycket på unghästvisningar och så många usla hästar ser jag inte, även om inte alla är svårklass ämnen.Jag tror absolut att uppfödare har svårt att bedömma kvaliteten på sina hästar, i alla fall många av de icke proffessionella. Har följt unghästtester på nära håll i många år och det står helt klart för mig att många inte alls har en aning om vad det är de kommer med.
Om man blir oplanerat gravid i dagens läge trots all den kunskap som finns om hur ett barn blir till, samt alla sorters preventivmedel som finns att tillgå, ja DÅ ÄR MAN NAIV!
Ursäkta, kunde inte låta bli
knapplån
Skulle gärna se att det blev som inom hundaveln, rekommenderade minimpriser. Det vore kanske nått för ASVH?
Att en avdelning ett par år på raken gör dåliga resultat är inte lika med att den avdelningen avvecklas eller säljs av. När bättre tider kommer drar den avdelningen in en hel del inkomst.Så du menar att ett riktigt företag (som har avsikt att gå med vinst) fortsätter att ha kvar delar av företaget som går med förlust?
Var står det skrivet i sten att just uppfödaren tvunget ska få igen sina utlägg för hästen? Den som köper fölet tar ju också en risk, inte kan man vara säker på att hästen blir som förväntat?
Den betalade du även förra året men till hingstägare/hållaren, som sen betalade den till ASVH. Inget nytt. Och jag ser inte alls kopplingen till stoval?