Vilken hingst skulle ni föreslå

Sv: Vilken hingst skulle ni föreslå

När min egen var ett var hon smäckrare än vad din är på bilden. Som nioåring är hon helt klart av mastigare modell än vad som anses vara modern sporthäst. Absolut inte sagt att din häst inte är fin! Jag gillar den absolut, men jag tycket själv inte att Nobel är ett val till ett sto där man vill lätta upp avkomman.

Sen ligger Nobel inte så bra till i bluppen heller med 105 i dressyren och 116 i hoppniingen.

Nä, lättar upp gör han kanske inte. Men de avkommor jag har sett har inte varit särskilt grova. Vi får väl se om min blir en köttbulle tillslut ;)

Du kan kika på Santiago, en hingst med mycket bra gångarter och med blandad stam precis som din (Saigon-Flemmingh-Elberton).

Det finns f ö troligen inte en enda godkänd hingst som inte kan lämna avkomma som kan gå LA/Msv hoppning/dressyr....

jag har själv betäkt med cairo 869 han har jätte bra psyke och är jätte trevlig att hålla på med .mvh malin

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka