• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hendelpendel
  • Startdatum Startdatum
Sv: Axi rw 70

Hade en ponny efter Axi, o typ halva gotlands ponnyer är det oxå typ ^^ inte riktigt kanske, men måånga.
Va´det verkar som så bruka dom va kända för o va bockiga o busiga, kanske inga toppponnisar men många är bra :)

min förra sötis, Carat, e:Axi, u; creme, ue: gimmic
http://www.pixbox.se/pic_show_id12030261.html :d

Min kompis hade en fuxhingst vid namn Axi hos sig för en herrans massa år sedan.
Kommer ej ihåg om han anv. i avel på hennes station eller hur det var.
Vet iaf. att han sedan skickades till Gottland eller Öland...
Kan kanske vara samma hingst.

Jag har en häst på prov, som jag har bestämt mig för att köpa nu i vår och satt precis och kollade upp hennes stam. Hittade denna tråd när jag sökte på hennes pappa :) Pappan är alltså Axi Rw 70

Oki, som ponnyn heter, kommer ifrån Sjöstjärnans ridläger, vilka i sin tur köper nästan alla sina hästar ifrån uppfödaren Jan Johannesson på Gotland, precis som det stod nämt tidigare i tråden. Vad jag förstår har Axi använts som avelshingst hos honom.

Nu tror ni säkert att Oki är fux, men det är hon inte. Hon är skimmel :)
Ska forska vidare i hennes mors stam, kanske någon som känner till något om Bounty (Beauty) e. Gimmic RP 101 och u. Raja ?

Väldigt osammanhängade text märker jag :p Avslutar här med en bild på Oki (som alltså är avkomma till Axi rw 70)

main.php

kl

på jobbet har vi några ponnyer efter Axi.

Ponny 1, e: Axi-Ali Pru ox
Ponny 2, e: Axi -Ali Pru ox
Ponny 3, e: Axi - Gimmic
Ponny 4, e:Axi-Orchis Sun
Ponny 5, e: Axi-Orchis Sun

:D

Var jobbar du?

Är du säker på att morfar heter Orchis Sun till några av hästarna? Det är ingen jag hört talas om. Däremot vet jag att Orchis Morio, Orchis Cham, Orchis fragans och Orchis Frivaldi använts i aveln i olika utsträckning.

Erk har jag ridit någon gång.

KOlla på länk borttagen av moderator så finner ni många av avelsstona och avkommor.

Senast ändrad av en moderator:

Var jobbar du?

Är du säker på att morfar heter Orchis Sun till några av hästarna? Det är ingen jag hört talas om. Däremot vet jag att Orchis Morio, Orchis Cham, Orchis fragans och Orchis Frivaldi använts i aveln i olika utsträckning.

Erk har jag ridit någon gång.

KOlla på länk borttagen av moderator så finner ni många av avelsstona och avkommor.

Hittade via google två avkommor ue.Orchis Sun på Äppelvikens ridkola men den ena av denna är egentligen ue.Orchis Cham så det är felaktiga uppgifter på hemsidan så båda är nog ue Cham.

Senast ändrad av en moderator:

Hej! Jag har forskat mycket på hennes stam efter som hon är helsyskon med både Dream och Bombi bitt som jag tidigare har hyrt ;) det är jag som lagt till dem i hästkatalogen där :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 967
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 296
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 710
Senast: Blyger
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
4 030
Senast: sinpol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka