Betala på 90dagar eller levande föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
Sv: Betala på 90dagar eller levande föl?

Din veterinär/station skriver nog ut ett till dig utan problem om det skulle behövas. Jag fick inte mitt ena sto dräktigt förra året och behöver nu ett intyg på det, ringde bara veterinären i veckan så var det klart i ett naffs.

Sv: Betala på 90dagar eller levande föl?

hmmm ;) Känner hur jag vill sjunka ner i underjorden eller nåt :o

Blandade ihop det med detta ....

Har något svagt minne om något tjafs för något år sedan med en fölförsäkring som man inte kunde styrka när kastningen skett och man hade försäkrat fostret någon några dar senare och sen när stoet inte visade sig vara dräktig så kunde man inte ge något bildbevis och eftersom man inte försäkrat samma dag som ultraljudet gjordes så hävdade Försäkringsbolaget att det kunde skett den eller de dagarna efter ultraljudet och då betalade de inte ut några pengar eftersom man inte kunde bevisa när kastningen skedde ...

Ber om ursäkt för mitt röriga inlägg för andra gången idag :cool: ,försäkrar alltid själv samma dag för att slippa problem ,men skickar dock inte in vetintyg . Man har inte krävt vid försäkringstagandet men det finns ju hemma om det skulle behöva bevisas .

Mia

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
708
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 500
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka