WC final i Geneve börjar idag

Sv: WC final i Geneve börjar idag

Nej, vi kan väl konstatera att Ehning inte vore den som fått flest.... ston... Hrm. ;)

Njej....varken Ehning eller RGB finns på min lista av "tänkbara kandidater" - men de är fantastiska ryttare båda två!!

Vad vet Buke-kunniga om den fine Plot Blue?? Läste jag rätt att Pialotta var dräktig med/hade fått föl e Plot Blue eller dennes far Mr Blue?? :d

Å jag skulle gärna rida som honom som rider Plot Blue :D
Skämt åsido..man har ju sett honom på ett antal hästar o allihop platsar ju på listan som "de jag helst vill rida". Vad gör karln egentligen? Någon buke-ist som jobbat där som har first hand information??

PS Jag är rätt sugen på Carlina också... DS

Har min yngsta dotter som beridarelev hos Marcus, Plot Blue är lika fantastisk att rida som han ser ut. Resultaten får han genom ett noggrant system i både markarbete och hoppning. Mkt arbete i låg form och hästen framme för skänkeln, och mentalt avspända !! inga konstigheter alls - bara svårt att få till lika bra som detta "fullblodsproffs"

hur gick det i tävlingen??? vem vann??? har jobbat hela helgen så har tyvärr inte sett nånting. :(

hahah... ja där fick jag svar på tal... tänkte om någon visste, men tack för din vänlighet.

1 Marcus Ehning (GER)
2 Ludger Beerbaum (GER)
2 Pius Schwizer (SUI)
4 Luciana Diniz (POR)
5 Dermott Lennon (IRL)
6 Mario Deslauriers (USA)
7 Kevin Staut (FRA)
7 Richard Spooner (USA)
7 Chris Chugg (AUS)
10 Rolf-Göran Bengtsson (SWE)

Inte så svårt att svara på direkt ;)

Och den jag gärna hade betäckt med :d

Jag har köpt en häst som kommer från uppfödaren till Plot blue , Donna van het Gravenhof , o hon är släkt med Plotblue. frågade nu om jag kunde beställa till nästa år o det kunde nog gå bra. Ska träffa Burger i Falsterbo o disskutera vidare...

Någon som vet hur gamla hans äldsta är?

Grattis!!

Problemet är inte att det inte går att betäcka med honom ,utan att han kostar skjortan för att vara "ny" hingst,så för dom som vill betäcka med honom finns han tillgänglig.

ok, ja jag såg detta o förstod att det är kört för i år...undrar vad kalaset går på :confused:

http://www.burgers-stables.nl/main/stallions/

Oklund som är far till min ( står på recently sold horses) har samma möderne.

Då har hingstens möderne iallafall producerat minst 2 bra avkommor...

Camilla ( fixerad vid hingstars möderne ;) o fortf ej bestämt till min i år)

Fast det verkar ju vara fryst och bara gälla NL,BE.
På Ehnings sidda står det inget om restriktioner,bara att han kostar 1500 euro,vilket jag tycker är helt ok med dom meriterna,men inte på en oprövad hingst och med mitt oprövade sto (väntar sitt 1:a i juni)

Ja det står ju faktist! restriktioner har de nog dock då det är så få men..

det som verkar jobbigt är att stoet ska semineras på en speciell plats ( har bara skummat igenom det men uppfattade det så) precis som i Saint Amours fall..

har man inget föl vid sidan så är det ju inget problem annars är det ca 78 mil från skåne där mit avelsto står..

Klart du tycker men om man letar efter ett svart på vitt svar som finns att hitta på 5 sekunder fattar jag inte varför man letar reda på det själv istället för att låta nån annan göra det. Lat? Jag undrar verkligen.

Tack för hjälpen! Nej jag är inte lat hade googlat men fått olika bud. Bad då om hjälp men det var visst fel av mig. Är så trevligt ibland på detta forumet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka