WC final i Geneve börjar idag

Sv: WC final i Geneve börjar idag

Jättegrattis till din superfina uppfödning! Tycker att det är så otroligt roligt att Bukefalos avelsforum har så många duktiga uppfödare! Man blir så löjligt "bukestolt":D.

Jan Svanlund är ju hopplös som speaker. Är förvånad att han inte har lärt sig nånting på alla dessa år?? Att han kallade hingstarna ston är nog för att de står förkortade som ST för stallion i startlistan...

precis, han sa idag igen att Mylord Carthago är ett sto.. då sa Lotta att nä det är faktiskt en hingst.. just det sa JS - S betyder stallion :o

ja samtidigt som man retar sig på honom, iaf jag.. :angel: men man tycker ju att han borde ha lärt sig att S är Stallion iom att han har varit med i branschen länge nu. :angel:

Det som är så kul är ju mammorna till de svenskfödda hästarna, vi pratar så mycket om att avla på rätt ston.

Det är ju inte vilka mammor som helst här. Caramelles mamma Ellen har själv gått högre klasser, Parodies mamma Next Nellie är ett elitsto som fått diplom som unghäst och sen lämnat Classic Lady mfl och Cadence mamma Main Mirco (SeagirlMs sto) har också tävlat framgångsrikt själv, lämnat en drös fina avkommor och blivit tilldelad elit. Algots mamma Amy har också gått höga klasser och gjort bra 3-årstest.

Så med andra ord - vill ni också ha avkommor med i världscupsfinalen - satsa på bra ston! ;)

Så med andra ord - vill ni också ha avkommor med i världscupsfinalen - satsa på bra ston! ;)
och lär av de som bevisligen lyckats i sin avel. Mao var ödmjuk inför andra människors erfarenhet och kunskap. :bow:

Jag hörde och höll på att bryta ihop. Det blir lite komedi över de hela när han är speaker...;)

Eller hur! Det sköna är att Lotta idag verkar ha fått nog:D!! Idag är första gången hon sagt emot honom varje gång han sagt någon av sina blunders! Go Lotta!!:bump:

Jan Svanlund är ju hopplös som speaker. Är förvånad att han inte har lärt sig nånting på alla dessa år?? Att han kallade hingstarna ston är nog för att de står förkortade som ST för stallion i startlistan...
Med risk att få skit för att man hoppar på Janne jämt så ja... Jag tycker det är helt ok om sportjournalister inte har expertkommentatorernas kunskap men man kan väl för f-n lära sig toppryttarna och deras hästar??

och lär av de som bevisligen lyckats i sin avel. Mao var ödmjuk inför andra människors erfarenhet och kunskap. :bow:
Ja!! Men var det någon som hörde att de kommenterade detta att även Cadence (som svenskuppfödd) gick finalen? Vore intressant att veta..

Hugger en knapp. Jag är inget fan av Svanlund direkt MEN andra kanalers speakers är faktiskt inte ett dugg bättre. E***sports speakers brukar röra till det duktigt också samt att de babblar en massa bara för babblandets skull. Kan säga samma sak tre gånger bara för att det inte ska vara tyst. Och den ena på E***sport har en ganska nasal röst som faktiskt är jobbig att lyssna till.

Den bästa jag har hört faktiskt var nog Helena Persson som kommenterade på TV4 sport. Dock så märktes det att hon inte var van att kommentera och hon hade heller ingen bisittare så det blev en del fel där också. Men hon rättade i alla fall till felen och hade förstånd att hålla tyst när hon hade sagt det väsentliga.

Jag nästan grät när jag såg Abdullah. Hästen var väldigt tapper.

Först en kommentar, sen ska jag inte förstöra denna tråden mer med Svanlund-prat..: Jag vill inte jämföra med andra kommentatorer på ridsport utan kommentatorer på t.ex. fotboll/hockey. Och inte blanda ihop expertkommentatorerna med de som så att säga är anställda att sköta snacket. Här är som du säger standarden på ridsport rätt bedrövlig när de inte ens kan hålla koll på startlistan. Expertkommentatorerna däremot är oftast rätt ok, bara de får vänja sig vid jobbet.

Men: Såg precis att Sapphire är diskad. Jag tycker detta är väldigt trist. inte för att jag är ngt McLain Ward fan direkt utan för att jag tycker det är kul när saker som inte ser ut som norm faktiskt funkar! Ta denna häst som definitivt inte ser ut som resten av de fantastiskt snygga, långbenta WC-hästarna men som övervinner tyngdlagen på ngt underligt sätt och hoppar alldeles fantastiskt OCH kan gå fort! Är det foul play hoppas jag att den skyldige också får sitt straff..fattade ärligt talat inte riktigt vad den där värmekameran egentligen kunde bevisa..

Och efter att ha sovit på det har jag just puttat RGB ett steg närmare ikonstatus och tycker det är superkul att Caramell går så obekymrat trots liten erfarenhet på denna nivån..

hehe, måste få säga mitt här oxå:D
Det fascinerande är väl att JS har hållt på så länge och fortfarande nollkoll:rofl:

Yippie!!! pratade just med RGB och han sa att den hoppade fint men hade ner en bakbom i inhoppet i 3-kombinationen och just där har många haft nerslag, ingen nolla ännu och 16st har hoppat:laugh:

Yippie!!! pratade just med RGB och han sa att den hoppade fint men hade ner en bakbom i inhoppet i 3-kombinationen och just där har många haft nerslag, ingen nolla ännu och 16st har hoppat:laugh:
Läckert! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka