Vad är skillnaden?

Sv: Vad är skillnaden?

Och jag redan svarat på i inlägg nr 10! ;)

Tror Quickstar kan sitta på rätt svar ang de här hästarna. Men det är inte alltid lätt att förstå...

Så alltså får man gröna papper på fölen om Hydriot hade stått kvar i Tyskland och man betäcker där och sen livmodersimporterar,men inte om man betäcker med honom i Sverige där han inte är godkänd? Har jag fattat rätt nu?

Om han är en godkänd Brandenburger så är det så. Brandenburg är ett av de avelsförbund som är godkända av ASVH.

Och tyvärr är det så att brukas han i Sverige när han är här så ger han tyvärr gråa papper

Då hänger jag med lite bättre! Jag hade ju som sagt noll koll på hur detta fungerar..

Trevligt att ni förstod hur jag menade :o

Han är ju som sagt godkänd i rätt förbund för att ge gröna papper men det borde rimligen vara han current location som ställer till det. Jag vet dock inte säkert men jag tycker mig kunna hingstreglementet hyfsat bra så detta är den ända anledningen jag kan komma på.

Att det äldre stoet inte har komplett stam är nog snarare för att blup:en inte är 100%ig ännu och behöver kompletteras är att det faktiskt fattas ett led i stammen, hon borde liksom inte hamnat i huvudregistret då.

Liknande trådar

B
Avel Finns det någon som är sugen på att ge mig lite tips på vilken hingst som skulle passa mitt sto? Jag är helt grön vad gäller...
2
Svar
39
· Visningar
4 417
Senast: cirkus
·
Avel Vad skulle ni lägga på detta sto? Stam: http://www.blup.se/sv-SE/horses/212232-alizee Mycket lätthanterlig och lugn i...
Svar
8
· Visningar
1 374
Senast: Fiorano
·
Avel Jag låg o läste i boken "Den svenska varmblodshästens historia under 200år" av Kurt Graaf. Vilken fin bok... fick den precis. Blev...
2
Svar
36
· Visningar
2 877
Senast: Werze
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 147
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka