*kl*
Till alla som kommer in och vill kasta "skit" på enskilda personer i denna och "avelsrådgivningstråden"..
Jag förstår inte riktigt vad problemet är,kan ni vara snälla och förklara i klartext till en dyslektiker?
Och jag skriver det igen,att läsa och skriva på ett forum är inte lätt,än mindre på ett forum där kunskapen r mkt mkt blandad och det tror jag i allafall att ALLA är väl medvetna om.Alla hittar trådar lite här och var där det står rena kunskapsfel enl. andra,alla hittar trådar där det hittas på en massa saker för att folk ska få t ex uppmärksamhet och alla har vi också ryckt på axlarna och låtit livet gå vidare utan någon större notis om det hela..
Varför ska en tråd som dessa två uppröra så mkt mer än alla andra trådar om div hingstar?
Om jag skriver att jag aldrig skulle betäcka med Cardento för jag har sett avkommor efter honom som är alldeles för lätta fram,är det då skitsnack eller sanning?
Om jag säger att jag aldrig skulle köpa häst efter Asterix för de är f-n inte lättridna och bjussar inte många sekunder på det hela är det skitsnack eller sanning?
Vi har en avelsmatator i Sverige,Q.E..Om jag skriver att han lämnar "knubbsälar",dvs hans avkommor blir i reglel väldigt korta och burkiga..Åter igen skitsnack eller sanning??
Detta är ju en sanning för mig grundat på det jag har sett och även hört i mina trakter bland tränare och på tävlingar osv. Och eftersom det är en sanning för mig,vem ska då bedömma om det är en sanning eller rent skitsnack??
Jag trodde i min enfald att inne på avel så är det vuxna människor som diskuterar,men uppenbarligen är det lika mkt fjortisvarning här som på en hel del utav de andra forumen,har man fel åsikt så är man antingen i "gräddfilen" och får "f-n" för det,eller så är man helt ute och får "f-n" för det istället..
Jag trodde väl i min enfald att personer som ksriver på ett forum och läser också kan sålla och sortera om vad som de själva anser vara en sanning..