F
flashlight
Sv: På förekommen anledning, användning av fullblod i avel.
roslagen skrev:Att jag väljer att inte besvara vissa användares kommentarer beror på att erfarenheten säger mig att dessa inte går att argumentera med.[/I]
Ja mig har du då inte stött på tidigare men ändå var du rätt snäsig och uppenbart inte påläst. Du skriv er om och om igen hur mycket du kan har jag märkt och du älskar att andr asäger GUUUUD VAD DU KAN!!! Att diskutera verkar inte vara din starka sida däremot.
roslagen skrev:[Alltså har jag tagit upp de hingstar som för mig och uppenbarligen även för andra med tanke på citaten är värda att tas upp och det finns fler hingstar men jag har faktiskt ett annat liv oxå och inte tid att sitta här för jämnan!Det var en rolig kommentar. Du kan inte sitta här för jämnan för att det dyker upp frågor om sånt som du faktiskt kanske inte känner till? Måste man kunna ALLT? Även du har nog en del att lära. Precis som alla andra.
roslagen skrev:[Att sitta och svara på stammar i det oändliga var inte mitt syfte med denna tråden och därför tyckte jag att det var dags att avsluta den för min del. Klarar inte ni av att acceptera detta till och med efter att jag talar om att jag lämnar tråden är inte det mitt problem. Är det någon som känner sig åsidosatt om en härstamning kan ni skicka PM!Men det är ju precis det du gjort här Och tagit emot folkets hyllningar över att du kan så mycket. Men när det dyker upp synpunkter på att det finns annat, då drar du
roslagen skrev:[Men... eftersom ni nu är så kunniga om Furioso borde ni genom att läsa denna tråden inse att hans stam redan gåtts igenom till nästan leda då han kommer från det av mig redan nämnda förnämliga blodet som man kan spåra bakåt via hans morfar Son-in-Law till Dark Ronald och Bay Ronald. På mammans sida har han även Phalaris pappa Cyllene i femte led.Ge dej människa! Vad har du för problem "Eftersom ni vet så mycket....." Vilken nivå är vi på? Ja det finns ju några fler i Precipitation/Furiosos stam att titta på kanske än Bay Ronald som var född 1893. Och när du också tar in Cyllene/Phalaris så
svarar jag: ja, men hur många avkommor finns inte idag som har dem i nionde, tionde led elfte led eller vad det nu blir?
St Simon finns tex också alltid när Nearco (och många, många fler)finns och han finns väldigt ofta, via sina söner och döttrar. Någonstans i de flesta av dagens fullblod finns de.
Sätt dej och slå på pedigreequery så ska du se.:smirk:
Vem av alla dem är det som givit ridhästegenskaper och vilka? Du pekar ut Bay Ronald och Phalaris. Kanske har du rätt? Jag har inte studerat alla framgåmgsrika fullblod i ridhästavel så att jag kan svara. Men då är de allra flesta av dagens fullblod kanon i avel. Så har vi klarat av det.
roslagen skrev:[ Denna borde även vara intressant för dig då Mt Sassafras har Sheshoon till pappa!Jodå det känner jag till. Nu menade jag nog mer intressant linje för halvblodsavel, inte för mej personligen, jag trodde tråden handlade om det
Nej jag ser att du har pluggat men fullärd är du inte och betr diskussionsförmåga har du långt kvar.
Senast ändrad av en moderator: