• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rosella
  • Startdatum Startdatum
Sv: Saxon 857

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, ej meningen. Jag ska tänka på detta framöver. Blir ju så ivrig:) Jag tyckte det var så jätteroligt att hitta en tråd om min häst.. Tack alla för eran hjälp, guld värt för mig!

Ja tyvärr är han kastrerad...

Men innan dess blev han far till min Safir! Kul och läsa lite om denne för mig okända hingst. Aldrig hört talas om honom innan!!! Så att ha en avkomma efter honom känns som vilken som helst. Men kul och höra att han var vid liv för bara några månader sedan! Och antar då att han var en hopphäst när han var yngre och tävlades? haha vet ingenting. Du kan inte berätta lite rolig fakta om honom lr nåt. Speciella egenskaper osv. hade varit jätteroligt!!:bump:

kl

Hade inte Helena Hugosson Saxon i mitten av 90-talet? Eller var det kanske en annan Saxon som stod hos henne? (Samtidigt som Elmshorn och Everest stod hos henne, i Skane)

Hej alla!:)

Jag kände Erik Nilsson och hade mina hästar hos honom något år, jag köpte även en alldeles underbar häst av honom efter just Saxon.
Om vi börjar med Erik så var han en härlig prick, han dog 97 om jag inte minns fel, vid 80- års ålder. Som skrivits här innan födde han upp hästar under några årtionde, 11 godkända hingstar och ett 50-tal diplomston. Några av hingstarna var Zorn, Walör och Saxon naturligtvis :-). Ett av hans fina ston Sandra erhöll kungakanna någon gång på 80-talet. Jag är tacksam över att jag hann lära känna honom innan han dog.
Över till hästen jag köpte av honom, Zorro, kom på 9:de plats på rikskvalite på gångartsidan. Han var helt fantastisk och otroligt vacker, tyvärr fick jag avliva honom för några år sen.
Jag är ju i min tur otroligt nyfiken på Saxon. Skriv gärna och berätta mer om honom.

Hej,
alla och Åsa-
jag och min syster äger hans son, Bruce Springsteen, född 1993!
Efter Saxon, u: Gazelle!
Och han är på pricken lik sin far!!
Vore så kul att höras!
Bruce fyller 17 (!) idag och mår jättebra!

:)Hoppas vi får kontakt!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 407
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka