Sv: Kannan?

Som rubriken lyder. Vad vet ni om Kannan? Funderar mkt på honom till mitt Elit sto som kanske får sina sista föl nu de senaste åren. Stoet är 163cm e. Irco Marco- Crown Pointxx- qantasxx- helmuth- Heristal. Har lämnat en GP häst e. Cardento, en klass 1 häst e. Cardento, samt Hoppdiplom e. Robin Z och Quite Easy, övriga avkommor är ej visade ännu pga sin unga ålder, men är sålda till proffsryttare.

Mumsig stam ditt sto har!
Jag har blivit erbjuden en Kannan-avkomma, en 1årig hingst. Hade det varit ett sto hade jag köpt den direkt men nu vet jag inte. Hjälp? :D

Kannan har producerat många unghästvinnare, tex Néo d' Aunou, Original du Plessis. Enl uppgift har han 3st avkommor av 5 totalt som har det bästa ISO bland 4åringar i Frankrike.

Info som jag fått ; han själv inte är den mest bildsköne, inte helt modern i sin typ, dock utan några allvarliga exteriöra defekter. En ngt lågt och brett ansatt hals är det mest framträdande. Bör passa framförallt till lättare och medelstora ston, skulle vara försiktig till grövre/tyngre ston.

Han har o ska ge bra mun, bra temperament, scoop o ffa storlek, kvaliten på det frysta ska vara riktigt bra men det är ju ägarens uppgifter, men får ju hoppas det stämmer, var inte så sugen på fryst till min 3 åring men men...

Om MonteBellini så sa de i Ty i veckan att han nu är såld till Ludger B så man kan ju räkna med att han kommer att gå riktigt långt... oxå en kanon hingst! Är du intresserad av C O blodet så har du ju oxå brodern Conte Bellini

Nej, han är verkligen inte vacker.... Men har Info från Mexico och dom är helnöjda med avkommorna, förutom lite lågställda med oädla huvuden, men dom har bra mun, ridbarhet och scoope och har sålts snabbt vid unga åldrar för stora pengar till frankrike...

Monte Bellini är Super Intresant, man kanske chansar tills han går det riktigt stora om ett år eller två :)

Conte Bellini är för tung och Grov i mitt tycke och saknar spänst/tryck i avstampet. Då gillar jag Bravour Bättre :)

Hur var din resa genom Europa?

Vad tycker du är det ultimata stoet till Monte?
Något man bör tänka på?
Den frågan ska du ställa till Cyllene ;). Det ultimata stoet har samma styrkor men inte samma svagheter. Dessutom så bör hingsten vara bra där stoet är mindre bra, så att han förstärker det som redan är bra hos mitt sto men helst även det som är mindre bra. :D

Monte Bellini är Super Intresant, man kanske chansar tills han går det riktigt stora om ett år eller två :)

Hur var din resa genom Europa?

Har fattat det som att nu när han kommit till Ludde ska han bara tävla inte vara i avel, men det kanske jag missuppfattat, kan kanske Cyllene svara på???? :laugh: vore intressant att veta om det är sista året ;)

Resan var kanon :banana: har pussat på Heartbreaker, Clinton, Lord Z , Diarado, Quintender mm mm mm :love: sett massor med hästar bl a ett FANTASTISKT hingstföl e Embassy I - Singular Joter , (berättar mer på FB :D , lyckades dessutom vinna en språngavg på Eklundas hingstvisning när vi passerade där...)ursäkta utvikningen ni andra

Har fattat det som att nu när han kommit till Ludde ska han bara tävla inte vara i avel, men det kanske jag missuppfattat, kan kanske Cyllene svara på???? :laugh: vore intressant att veta om det är sista året ;)

Resan var kanon :banana: har pussat på Heartbreaker, Clinton, Lord Z , Diarado, Quintender mm mm mm :love: sett massor med hästar bl a ett FANTASTISKT hingstföl e Embassy I - Singular Joter , (berättar mer på FB :D , lyckades dessutom vinna en språngavg på Eklundas hingstvisning när vi passerade där...)ursäkta utvikningen ni andra
:D Är du klar med dina hingstval nu då?

*KL*

Helomvändning:D Nu är Monte Bellini bokad och stoet är högbrunstigt:), Första koll i morgon...

Intressant hingst med bättre exteriör än Kannan, samt bra prestationer från 5 år och uppåt. Hoppar lätt och okomplicerat och har mkt intressant stam :)

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 602
Senast: SeagirlM
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 186
Senast: ancan
·
G
Hoppning Varför händer inte mer på hopphingst sidan? Vi tappade hingstar med hundratals ston och massor av meriter förra året, var finns...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
27 661
Senast: starstruck
·
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 725
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka