Hopphingstar 2007 ??

Sv: Hopphingstar 2007 ??

Du får gärna avla såna hästar. Den här tråden syftar dock (om jag inte är helt vilsen) på att avla elithästar, hästar som kan gå OS. Gärna ridbara och med bra temperament också, självklart. Flera av oss dödliga har nämligen det som avelsmål!

Det finns gott om snälla, trevliga hingstar som hoppar sämre än dessa om det är vad du vill ha! :)

oh tack!!

Vad fin han är!! Min typ av häst absolut!! Måste ju titta närmare på honom. Var finns han?

Har han helbröder? såg flera med samma namn o stam.

oh tack!!

Vad fin han är!! Min typ av häst absolut!! Måste ju titta närmare på honom. Var finns han?

Har han helbröder? såg flera med samma namn o stam.

:crazy: menar du att det fanns flera filmer med samma namn o stam? isf är det för att det finns flera filmer på honom. Sheraton alltså :) lite trav, lite hopp o så :D

han kommer att stå på Gränsbo stuteri http://www.gransbostuteri.com/ o där fanns det även priserna på honom..

det är en stam i min smak, men jag ska försöka luska reda på några avkommebilder.. :d

jaha, han står där? Ja, jag är helt förvirrad nu. det visste jag egentligen ju o sen fick jag för mig att det "bara" var importsperma.

Ja, gärna avkommebilder!! Skall gå in o se var Gränsbo ligger o se om det är inom rymligt avstånd för att åka dit!! Bor i sthlm

självklart siktar man på en häst som kan gå OS!!:D Allt annat borde vara förbjudet!!;) att sikta på alltså....sen om hästen inte gör det gör ju inget men jag tycker att man som stoägare har skyldighet att sikta högt. Jag vill ju ha själv ha en häst som har den ridbarheten o kapaciteten som krävs av en OS häst....sen om man utnyttjar den kapaciteten eller inte ...DET är ju en annan sak. Alla hästar måste ju ha en bra exteriör o ridbarhet tycker jag!! Iallafall så borde målet vara det!!

jaha, han står där? Ja, jag är helt förvirrad nu. det visste jag egentligen ju o sen fick jag för mig att det "bara" var importsperma.

Ja, gärna avkommebilder!! Skall gå in o se var Gränsbo ligger o se om det är inom rymligt avstånd för att åka dit!! Bor i sthlm

o hälsa på? isf måste du ta bilder :bump: annars skickar de ju semin över hela landet om du tänker på semineringen... ;)

o hälsa på? isf måste du ta bilder :bump: annars skickar de ju semin över hela landet om du tänker på semineringen... ;)

ja. lovar. det ligger i Ängelholm o jag åker till Skåne ofta så det skall nog gå att ordna. Skall iallafall börja med nu att ringa till dem!!:idea:

jajajjaajaaaa! lägg upp ett referat från samtalet här sen :bow: :bow: eller pm:a om det känns bättre ;) :D

Bra sagt. Dessutom behöver inte vi vanliga dödliga ha hästar som hoppar 160...
Om jag skulle börja avla skulle jag satsa på hästar med ett trevligt temprament, god ridbarhet, hållbarhet

Det skulle vara ditt avelsmål i så fall, men här (i denna tråden) har vi försökt lyfta fram de hingstar som passar om man har som avelsmål att just ta fram hästar som hoppar 1.60

De övriga egenskaperna är ju trevliga att ha då också... ;)

Hästar för "vanliga dödliga" kommer liksom på köpet, det som är svårt är att få fram guldkornen som kan vinna en WC final, OS eller VM.

Har nu pratat med Gränsbo. De har haft honom i en vecka nu ca.(Sheraton). Han har presterat på tävlingar o unghästfinaler. Han rids nu o kommmer att tävlas. När jag frågade av vem så sa de att det berodde på hur det visade sig att han var som "person". Men han skall först o främst agera som hingst.

Han hade fått 8or på gångarter (sa han men såg nu att det stod lägre på trav o skritten) o hade en bra galopp. Hans avkommor är ej så gamla ännu men det finns några i Holland. Kommer ej ihåg exakt om de äldsta var 4 eller hur det var.

De skulle försöka få fram ngt rörligt på honom som går att lägga ut på hemsidan (el kanske skicka?)

Han påpekade när jag frågade om exteriören att i Holland har de ej så mkt exteriörbilder o tycker att :Vaddårå hästen kan ju hoppa!!

Senast ändrad:

Har nu pratat med Gränsbo. De har haft honom i en vecka nu ca.(Sheraton). Han har presterat på tävlingar o unghästfinaler. Han rids nu o kommmer att tävlas. När jag frågade av vem så sa de att det berodde på hur det visade sig att han var som "person". Men han skall först o främst agera som hingst.

Han hade fått 8or på gångarter (sa han men såg nu att det stod lägre på trav o skritten) o hade en bra galopp. Hans avkommor är ej så gamla ännu men det finns några i Holland. Kommer ej ihåg exakt om de äldsta var 4 eller hur det var.

De skulle försöka få fram ngt rörligt på honom som går att lägga ut på hemsidan (el kanske skicka?)

Han påpekade när jag frågade om exteriören att i Holland har de ej så mkt exteriörbilder o tycker att :Vaddårå hästen kan ju hoppa!!

:bow: :bow:

okej. det är ju hemskt svårt att veta, men jag tror att stammen skulle fungera bra med mitt stos stam :d dock är jag fundersam på exteriören. kommer det att komma ett utlåtande tror ni? eller har kanske ngn hittat ett eller finns det inte på holländare? ;)

exteriörbild från sidan har vi ju fått tag på, men det är ju en anings svårt att se benställningar på en sån bild... :smirk:

här finns lite mer info om honom: http://www.vdlstud.com/

vad tror du furioso? är han värd att användas? :)

Jo, jag glömde ju det!!! Han är utåtroterad (tåad) hö fram tror jag. Ja, skulle de få ut ngn som skulle exteriörbedöma honom tror jag men nu blev jag lite osäker. Jag är ej så insatt i ärftlighet på det här med utåtrotation av ben. Men jag tror att OM avkommorna får det finns det väl en viss risk för snedbelastning?

På löshoppningsvideon ser han mkt fin ut!!

Är det vanligt med utåtåade hingstar?

Ja, vill nog se honom först men VDL har väl inte vad som helst?;)

Är heller ej så insatt i Calypso II...

Om jag väljer honom blir det lite lite linjeavel på Gotthard o det skall väl ej va fel vad jag förstår.

Hur tycker ni att han ser ut exteriört?

Camilla

Har han lämnat ngr topp placerade avkommor?
Om inte är detta fel tråd att diskutera Sheraton VDL!!

mvh/barb

När var det du sa att du skulle komma till Skåne så jag är berädd? ;)
Ulrika

ja, denna gången SKALL vi träffas!! Lovar. 21 April som det ser ut. Vet med sektionen för sjg har möte i malmö. Då får du visa ditt sto!!!:idea:

Berädd!? Var det en freudiansk felstavning?:D

Jag måste ju hinna ta skydd i tid.. ;)
Ska bli jättekul att ses, så kan du på prova min Fiffiluring, fast hon inte är hopphäst längre. Ska kolla vad ni skrivit i Sheratons tråd.
U

Vilket jag inte alls håller med om. Mitt intryck är att de tar det minst lika seriöst som vi om ej mer. Varje hingst "bruksprovsrapport" har ju utlåtande och extriörbild. Känns mer som ett sätt att svara på frågan genom att undvika den....

Vilket jag inte alls håller med om. Mitt intryck är att de tar det minst lika seriöst som vi om ej mer. Varje hingst "bruksprovsrapport" har ju utlåtande och extriörbild. Känns mer som ett sätt att svara på frågan genom att undvika den....

Eller så skämtade de, vilket jag gissar på som känner dem. Det var en snygg hingst, jag såg honom igår. :love:

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 281
Senast: ginnies
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V