Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Är det dumt att betäcka innan stot har tappat vinterpälsen? Och kan man åka till hingsten 2 dagar innan hon börjar brunsta? Är rädd att...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: linus11
·
Avel Ja, som det låter, vätska i livmodern. Stoet är ej i full brunst (visar ingen brunst men har 2or på äggen). Vet sa att det ser ut som...
Svar
6
· Visningar
6 298
Senast: Sonic76
·
Avel Jag har funderingar på att köpa ett sto jag har känt och ridit länge. Planen är då att betäcka och när avkomman är i ridbar ålder...
Svar
11
· Visningar
1 418
Senast: Tindra QRE
·
Avel Vad har vi för hopphingstar som lämnar stort, bra front och bra temperament?
2 3
Svar
44
· Visningar
5 545
Senast: lilluss
·
G
Avel Ser ingen info på deras hemsida. Är det någon som vet? /Gg
Svar
4
· Visningar
863
Senast: clownen
·
Avel Någon som vet något om anglohingsten Cambusard X DH 372 som varit verksam i Danmark? Han är morfar till ett sto som jag är intresserad...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: dobbis
·
Avel Hej! Jag har lite dålig koll på ridponnyhingstar (eller andra ponnyhingstar) och skulle då vilja ha tips. Jag funderar lite smått...
Svar
9
· Visningar
1 422
Senast: Remix
·
Avel Tråkigt..bl.a Furiosos Causa Rei har ju visat framfötterna ordentligt med plac i 1,40 som 6åring..men jag förstår att man som...
Svar
17
· Visningar
2 696
Senast: furioso
·
Avel Tänkte höra lite hur ni resonerar ang att sätta ett sto i avel. Om du skulle ha ett halvblodssto med bra stam och ett mycket...
Svar
16
· Visningar
1 758
Senast: maria_b
·
Avel Såg att reglerna ha stramats åt på asvh så att hingsten måste ha elit samt hoppindex på minst 130 eller dressyrindex på 125. Detta...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: Görel
·
B
Avel :)Hej, jag är nybliven ägare till ett fullblod. Tror att hon kommer från Irland. skulle vilja veta mer om henne. Vet nån hur man kan...
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: blackan
·
A
Avel Har ett varmblod som blev betäckt för första gången och nu har 2 månader kvar skall föla den 1 juni men tycker det ej syns något på...
Svar
12
· Visningar
6 381
Senast: pastejja
·
T
Avel Är det någon som känner till Canstakko ? Kanske sett honom in live. Har nämligen nyligen köpt ett föl efter honom och Landore S. Gick...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 439
Senast: FadeAway
·
Avel ...till ett sto, Bellini-Napoleon. Stoet är 12 år, har aldrig haft föl innan, hoppar helt okej, har fina gångarter med extra plus för...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Masse
·
S
Avel vårat första föl är på väg, så vi är så orolig, stoet hade tid den 4 april eller 18april då hon fick gå med hingsten vid 2 tillfällen...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: sussie74
·
Avel Väntar föl inom några veckor......behöver man införskaffa ett föltäcke ifall värmen inte tar fart & vi får massor av regn, vilket inte...
Svar
19
· Visningar
4 852
Senast: eigollet
·
M
Avel Har ett vackert skimmel sto efter Ekelunds Bingo som jag gärna skulle vilja ha betäckt nu i sommar. Gärna med en större Welsh mellan...
2
Svar
36
· Visningar
6 647
Senast: tumlebos
·
Avel Någon som vet var jag kan hitta en video på Nintender? Mvh Maria
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: maria_b
·
Avel Ja, helt enkelt: Hur nära kan man verka ett dräktigt sto innan fölning? Hade hovis ute i "mitt" stall idag som skulle verka tre...
Svar
9
· Visningar
2 264
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Undrar lite om någon vet vart mitt stos mamma tog vägen, om det finns bilder på henne och fler avkommor. Det är alltså: Casablanka...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka