Tysk hingst

Sv: Tysk hingst

Vad jag hört skall han vara den bästa sonen till Stakkato enl. tysk info, så det är ju bara hoppas det stämmer, är det ditt föl längst ned har vi köpt häst på samma ställe:) (då heter mamman Lillifee)
Skall hämta hem mitt ena sto därifrån snart. Stort lycka till!:)

Ja det är mitt föl :laugh: ska vetrinärbesiktigas idag.

Vad jag hört skall han vara den bästa sonen till Stakkato enl. tysk info, så det är ju bara hoppas det stämmer, är det ditt föl längst ned har vi köpt häst på samma ställe:) (då heter mamman Lillifee)
Skall hämta hem mitt ena sto därifrån snart. Stort lycka till!:)

En undran ! När ska Du hämta hem Ditt sto ?

Hoppas att du fått hem ditt föl, det skulle vara intressant att se hur det ser ut.

Jag ska själv snart åka och hämta ett föl i Tyskland, det är väldigt spännande eftersom jag bara sett bild och filmsnutt på henne;)

Hoppas att du fått hem ditt föl, det skulle vara intressant att se hur det ser ut.

Jag ska själv snart åka och hämta ett föl i Tyskland, det är väldigt spännande eftersom jag bara sett bild och filmsnutt på henne;)

Ja då får du veta hur de minuter är innan man öppnar och hästen kommer ut, de minuter är fruktansvärt spännande....tro mig. Jag är väldigt nöjd med mitt köp trots jag bara har sett en filmsnutt på fölet.

Trist det du antyder:( Canstakkos avstamp har alltid varit imponerande,inget nytt.Förövrigt visar de flesta av hans unga avkommor samma tryck och kvickhet: Då jag arbetar med hans semin, kan man naturligtvis hävda att jag är subjektivit i mitt inlägg.

med lite god vilja kan man tolka ditt inlägg som att det är bra tryck och kvickhet redan i de små spermierna.. :)
/U

Fast med tanke på att han i videon, på klippen han överhoppar som mest, visas på hingstvisningar 2009, så är han precis fyllda 4 år och säkert inte hoppad under ryttare så länge... sista snutten är ju också från 2009 men säkert senare under sommaren, och han överhoppar sig ju även på de första klippen från -10 om än inte lika mycket, så jag tycker inte det är allt för konstigt!

Ja ni kanske har rätt men jag reagerade på det när jag såg filmen att han i början hoppade ganska 'trist' och ju längre in i filmen jag kom så hoppade han över sig mer. Kan ju absolut bero på det ni säger, jag trodde först det berodde på det lilla ridhuset där publiken satt så nära men när han sedan fortsatte på andra visningar också så kunde det inte bero på det.

Jag förstår ingenting av det ni skriver..

Menar ni att han överhoppar sig ibland o det är...bra?

Att avstamp o överhoppning hör ihop?

Avstamp är bra o det behöver vi i Sverige..Stakkatoblodet kan nog bli ra här! :)

Jag gillar Ej överhoppning men det är ju såklart helt ok om de är yngre o visar att de slappnar av efter ett tag o hoppar mer ekonomiskt senare i "passet".

Nej jag tycker inte att det är bra när de överhoppar sig. Jag reagerade mest på skillnaden i hans hopp mellan de olika visningarna och om detta har kunnat skett naturligt.

Hur har det annars skett? man barrerar ej försiktiga hästar;)..han ser fin ut! kommer upp lätt från backen o det är viktigt men är han lite liten kanske för ädla ston..

Senast ändrad:

Ja mina tankar gick också åt det hållet undrade mest om någon annan hade reagerat på detta... Lite tråkigt på en sådan snygg hingst.

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 835
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka