Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Det börjar närma sig betäckning och i år så står jag verkligen och trampar på samma ställe. Kan inte hitta någon hingst det bara känns...
2
Svar
31
· Visningar
3 250
Senast: Fiorano
·
Avel Vet någon var jag kan hitta statistiken på medeluppfödaren i Sverige? Vet ju att det ska vara kvinnor i en viss ålder med ett eller två...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: Fiorano
·
Avel I tråden om vilket avelsförbund man väljer att ha sitt sto i framkommer det ätt en av de positiva effekterna är att det finns stotester...
2
Svar
33
· Visningar
2 575
Senast: Cyllene
·
S
Avel Hej! Här verkar ju finnas massor med kunskap så jag passar på att fråga: har ni några förslag på hingstar till ett sto efter Tornesch...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: theJohanna
·
P
Avel är det någon som har några erfarenheter av skäckhingsten zeb? hur blir avkommorna? han är "bara" 160. hur stor tror ni fölet kommer bli...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
23 778
Senast: lady_vip
·
S
Avel Precis som frågan lyder, vilket förbund? Vi vet att oldenburgar Verbandet, Hannoveranar Verbandet och ZFDP är i Sverige, och en hel del...
Svar
19
· Visningar
2 270
Senast: SussiLull
·
Avel Jag funderar på att ta föl på miktt fullblodssto men känner mig osäker hur jag ska välja hingst. Tänker att vill ha en bra ridhäst och...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Masse
·
W
Avel Halloj! Någon som vet om Chambertin finns i avel/tillgänglig i sverige? Har ingen vidare koll, hittade någon hemsida vid något...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: Witzippa
·
Avel Någon som har erfarenhet av Pompe och hans avkommor? Hur var han och hur blev hans avkommor? Styrkor och svagheter, allt är av intresse...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Garbo
·
L
Avel Jag har en gottlandsrusshingst som blir två år i maj. Jag skulle vilja få honom avelsgodkänd men vet inte hur jag gör och när man ska...
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: Linny_
·
Avel Har blivit lite intresserad av Numero Uno, såg att denna hingst fått några bra avkommor. Är det någon som sett några avkommor? I...
Svar
9
· Visningar
3 507
Senast: guppey
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 611
Senast: Fredag
·
Avel Har sett flera som laggt ut såna här trådar, så det kan väl inte vara förbjudet, eller..? Om det trots allt är det, ber jag så hemskt...
2
Svar
28
· Visningar
5 460
Senast: Hobnob
·
N
Avel Vilken hingst skulle ni kunna tänka er att använda till ett sto med stammen Roven xx - Magritte - Ibsen? Målet är en bra fälttävlanshäst...
Svar
6
· Visningar
1 096
Senast: Nyrelski
·
P
Avel Vill veta mer om denna hingst, det enda jag funnit är från hingstkatalogen. Han står inte med i ASVH's faktablad... nån som kan hjälpa?
2
Svar
34
· Visningar
5 598
Senast: Lintrollet
·
Avel Tänkte höra om ni vet om man får ha stuterinamnet som suffix? Hittar bara bestämelser om prefix på ASVH´s sida.
Svar
8
· Visningar
1 392
·
Avel Var hittar man de godkända minishetlandshingstarna? Har tittat på sidan för shetlandsponny, men har inte riktigt haft någon framgång...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: ameo
·
S
Avel Hagens O\'Chief Någon som har information om connemara hingsten Hagens O'Chief? Har fått reda på en del själv, men allt är av intresse...
Svar
14
· Visningar
4 679
Senast: Brollee
·
S
Avel Vad vet ni om avkommorna? seminkvalitet?Undrar även om Contendro I på fryst, någon som provat? Hur är avkommorna Cassini II kontra...
Svar
5
· Visningar
2 933
·
Avel Dags för en ny tråd! Välkomna nya som gamla!
46 47 48
Svar
959
· Visningar
82 288
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023