I år har jag verkligen ingen aning, hingsttips??

Sv: I år har jag verkligen ingen aning, hingsttips??

Crelido passar in på din beskrivning

Crelido var faktiskt mitt första val för två år sedan men jag blev starkt avrådd nån vecka innan stoet skulle betäckas för hans dräktighetssiffror tydligen inte var så imponerande. Då valde jag Heartbeat istället och stoet tog sig inte då ändå:( Oftast har hon tagit sig på första(eller andra) försöket men det året tog hon sig inte alls. I år är hon utlånad och med Camaro tog hon sig direkt, nu när jag ska betäcka själv igen vill jag att chanserna ska vara så goda som möjligt för att hon ska ta sig:)

El Bundy förstår jag inte kostnaderna på? 500 euro i språngavgift, och sen?:confused:

Det är inget mer än just 500 euro. Alltså blir det en billig välstammad unge om det tar sig, men ett betydligt dyrare år om det inte tar sig.

Desto mer jag läser om honom, desto mer gillar jag honom:).

Nejnej! Tornesch kommer finnas tillgänglig på TAI även i år. Pratade med ägarna förra veckan eftersom vi funderar på att göra "favorit i repris" i år!:laugh:

Att Crelido ska ha dålig kvalitet är nog skitsnack,hade han haft det så hade jag hört det (är vän med stationen) och labbar runt i dom danska avelskretsarna en hel del.
Jag betäcker ett 6 årigt Crelido sto i år.

Senast ändrad:

Jag har läst här på Buke att flera har CG-avkommor som är coollugna men min hör inte till dem:p

Starkko går bort just för risken att lämna smått samt om han är överbyggd.

Catoki, finns han alltså på färsk semin? hittar honom inte någonstans men vill inte använda fryst.
Nobel har det inte riktigt klickat med och Careme tycker jag om typen på samt att han rör sig rätt bra, men jag får ingen wow-känsla alls när han hoppar.

Cortus, honom har jag faktiskt inte funderat på tidigare. Blupen ser ju bra ut. Men vad lämnar han i temperament och för övrigt hur typar han sina avkommor? Jag har egentligen bara ett ett par på nära håll varav den ena var rätt tuff, men har ingen aning om mödernet på den.

Cuper har inte riktigt fastnat på min näthinna och Cyklon blev jag inte alls imponerad av hans siffror på blup, framförallt inte gångarterna. Vad har han lämnat?

Hälsn Maria

Catoki går på färskt i år, licens är betald och han står med på sprangrulla.se.. jag ska ta honom till mitt CG sto tänkte jag! :)

Cortus - är en av mina favorithingstar, har en avkomma efter honom som är kanontrevlig i temperamentet.. Hon är dock väldigt lik sin morfar (Ceylon) i typen. Hennes två helsyskon som hon har blev väldigt lika Cortus i stället. De avkommor efter Cortus som jag har träffat på har varit trevliga i temperamentet.

Alla avkommor efter Cyklon som jag har sett har varit superfina :) har ju inte så många dock... såg några fina på 3-års förra året, alla fick typ hoppdiplom har jag för mig! är en hingst som jag kan tänka mig att använda!

har själv en åring e Carême som är supertrevlig, snygg, ädel. Galoppen är bästa gångarten. Mamma är just Cortus stoet.

Nejnej! Tornesch kommer finnas tillgänglig på TAI även i år. Pratade med ägarna förra veckan eftersom vi funderar på att göra "favorit i repris" i år!:laugh:

Jasså! Då ska jag kika på honom igen:laugh: Någon som vet vad Tornesch nedärver storleksmässigt?

Har sett några stycken nu, både på unghästtesten och i annons och det har faktiskt varierat.
Vi har två helsyskon hemma just nu där den ena nu är 163 cm, 3 år gammal och den andra (åring) som kommer bli stoooor! Haft ytterligare 3 föl efter honom med olika mammor (runt 165 strecket allihop) som jag tror blir "normalstora" (vad nu det är...:) ) 165-168 cm ca...
Någon annan kan ske har fler erfarenheter?

Oki, det låter bra. Men i Ridsport har det stått nu två gånger att Tornesch bara ska verka genom FAI. Känns som om det inte varit helt klart med ryttaren kanske?

Oj han är visst bortplockad! Han stod på flyinge förra året när vi använde honom om jag inte missminner mej.... hittar honom inte någonstanns jag heller och då är det väl inte troligt att han finns i Sverige längre.

Jo, Nintender är kvar i Sverige men kommer i år stå på familjen Wests egen station.

Nej, det stämmer att det inte var helt bestämt med ryttaren, men nu är det alltså klart!:)

Vad kul:)! Tornesch är en riktigt bra hingst med prestationer och det är kul att han bevisar att hingstar som visar sig i sporten ökar antalet betäckta ston/år istället för att få många nångon säsong för att sen försvinna...

Liknande trådar

Avel Har sett Contant Q på ett par tävlingar senaste tiden och blivit mycket imponerad, framförallt över hans bakbensteknik men jag gillar...
2
Svar
32
· Visningar
8 373
Senast: tabac
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: -Lilla My-
·
Avel Börjar närma sig betäcknigstider så tänkte göra en ny tråd till mitt sto. Hon är utlånad men tjejen som lånat henne vill gärna att jag...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Sock
·
P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -...
2
Svar
35
· Visningar
3 137
Senast: Prestige_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka