San Brasil

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare persika
  • Startdatum Startdatum
Sv: San Brasil

Ja, det här är en hingst som jag tror kan göra mycket gott här. Avkommorna verkar vara av mycket bra typ! Dessutom med lite blod som inte är så vanligt inom vår hoppavel!

Någon som vet vad som händer med San Brasil? Enligt Ridsport så har han bara startat ett par tävlingar i år, och han är inte i avel.

I Tyskland fortsätter avkommorna att göra skitbra resultat. Såg ett par fina 4-åringar sist jag var nere och nu en till utvald till aukionen i Verden. Den hoppar ju jättetrevligt:

http://servlet.vit.de/pfauktion/pfliste/seite?tierid=32614&id=1849

Tycker det vore sorligt om han inte kom tillbaks till svensk avel...

Jag såg San Brasil i helgen i umeå på nationell hoppning med Lotta Schultz. Han verkar vara en jättetrevlig hingst, lugn och stadig. Hon hade några onödiga pet och vägran men jag vart grymt imponerad av han. Funderar på han till mitt dressyrsto. Väldigt vacker och uttrycksfull hingst. :love:

kl..

Det låter som en intressant hingst. Är det någon som hört ryktas om han kommer att finnas för avel i vår?

SB fick ju sämsta möjliga start här i Sverige:crazy:, och jag såg honom på brukasprovet, där jag nästan vill beskriva hans deltagande som en smärre "katastrof". Vi får inte glömma att Svante trots allt är en av de allra skickligaste ryttarna i Sverige vad det gäller att "lösa" olika hästar ... vågar inte tänka på vad som kunde hänt med en sämre ryttare på ryggen.:eek::angel:

Jag har sedan förökt ha koll på vad som händer med honom (han har ju trots allt en bra ,intressant stam) men har inte funnit många resultat alls,.
samt att jag fått "inside information" att han har en förkärlek för att "vägra" allt för ofta:o:mad:

I dagsläget kan jag inte tycka att han imoponerat någonting - men jag hoppas fortfarande att få bla positiovt överraskad:D

Jag har letat lite på nätet, men inte hittat så mycket, bara en hänvisning till Gurresta vars hemsida verkar ligga nere.

Jag tycker också att det var en mindre katastrof under bruksprovet och ville mest titta bort för det kändes inte bra. Man kan fundera om ngt kan ha hänt ??
Men det kanske är en hingst som är bättre i aveln än som tävlingsindivid ???

Jag pratade med dem förra året då jag väldigt sent på säsongen "blev utan hingst". Tänkte att han kanske fanns hemma då han inte tävlade så mycket.
Svaret blev då att han inte var i avel alls och att det sannolikt skulle vara så nästa år (2008) också. (Men de har då tydligen ändrat sig)
Med tanke på hur mycket han åstadkommit är väl frågan hur många ston han skulle få. Men med tanke på avelsresultaten i tyskland skulle jag kunna tänka mig honom då jag har ett sto som bör kunna passa honom fint.

Skulle tippa att han är till salu om det inte lossnar för dem, kanske på väg tillbaka till tyskland där han ju har lite resultat att visa upp. Ligger ju inte i Lottas intresse att ha en "avelshingst" (som inte hoppar).

Två San Brasil söner gjorde ett 300-dagars hingstprov 2006.
Salchow ue.Bold Indian xx - Azur
Totalt 54,73 (35/35)
Dressyr 58,58 (35)
Hoppning 75,07 (29)
Temperament 6,0
Ridbarhet testryttare 5,33
Uppsutten hoppning 4,50

San Evian ue.Escudo I - Werther
Totalt 74,80 (31/35)
Dressyr 65,83 (34)
Hoppning 97,98 (18)
Temperament 7,0
Ridbarhet testryttare 5,0
Uppsutten hoppning 6,0

*kl*
Jag har ridit honom och en hingst med bättre ridbarhet får man leta efter. :love: Skulle jag betäcka nu skulle han vara klart intressant.

Tyvärr avlivad pga "kompikationer" av en buköppning (mrsa) förra året el ev 2008. =(

Finns inget fryst i Sv men Celle tror jag har kvar doser.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka