Betäcka halvblodssto, med vad ?

Sv: Betäcka halvblodssto, med vad ?

Om du går in på blup och ser vilka hingstar som förärver sig bra, välj sen den som passar ditt sto bäst. Du har ingen bild på pållen så man ser hur hon ser ut?

Aerline H kanske, han ger ju bra temperament och bra hopp men även gångarter.

Careful - har sett många fina avkommor efter honom.

Callahan VDL - samma här, har sett en hel del fina efter honom :)

Kl

Jag tycker att du kan linjeavla lite på Irco Marco.
Så Feliciano, Irco Mena eller ngn son till dem.

De ger ju både stort hopp och ett gott temperament.

Irco Mena har jag alltid varit sugen på att använda, ingen dum idé alls.

Callahan har hon föl efter 2009, superfin men tyvärr rätt så liten.

Aerline H är ingen som imponerar mig särskilt, Careful är absolut fin men jag tror inte han kan komplettera stoet så bra.

Tusen tack för era idéer, ska försöka skaka fram en bild också.

Jag kan tänka mig en hel radda med kandidater men det är svårt att säga något när man inte vet hur hon ser ut eller vad du vill med fölet (sälja,tävla,hobbyhäst)

Men håll ett öga på bla Bravour på bruksprovet,är du riktigt vågad kan du använda Balougraf eller mindra vågad hans pappa.

Ja, det blir ju enklare om du bifogar en bild och talar om hennes för och nackdelar ;)

Annars rekommenderar de ju att lägga både Cardento och Cortus på hästar med Irco marco i sig och även då Iowa, man kanske bör passa på så länge han finns i livet - börjar ju komma till åren.

Sicken snygging, vad är det för ngn ?

Målet är ju en tävlingshäst för hoppning, antingen till mig själv eller för att säljas.

30322791.jpg
[/url][/IMG]

30322841.jpg
[/url][/IMG]

Jag hämtade henne i fredags så jag känner henne inte supermycket själv.
Rör sig trevligt, lite liten i min smak. Otroligt trevlig att hantera, kräver sin ryttare vid ridning och är inte helt lätt.

Jag skulle ju såklart vilja ha en hingst som kan ge henne mer storlek, bra ridbarhet och hoppning, den ska även kunna röra sig bra.

Iowa ? Finns han kvar i sverige öht ?
Inte för att det inte skulle gå med skick, men undrade mest.

Vad tror du om Niveau då? Han borde väl passa? Ditt sto ser ju ut att ha lite resning som kanske Niveau inte har, men däremot har hans föl varit av god typ (i alla fall de jag sett på bild). Han rör sig ju bra, hoppar kanon och har ett enormt bra psyke. Han var cool lugn när jag såg honom på hingstvisning för två år sen, stollade inte runt lika mycket som de andra unghingstarna.

Jag rek Cardento:d, Helt outstandig hoppförärvare och lättsålda avkommor på ett BRA STO.... Annars får manutbilda och visa fram dom på 3-års test, 4-års alt 5-års championat innan dom blir sålda för lite större pengar, ( Om dom är bra vill säga...)

Jag har själv en Niveau avkomma i år som är superfin, jag har dock lite funderingar på vart han kommer stå i år. Jag är inte främmande för fryst, men det kan ju få kostnaderna att springa iväg mer än med färskt. Samtidigt kostar det ju lika mycket att föda upp ett bra föl som ett 'dåligt' föl. Man kanske hittar ngn stjärna på bruks!

Du skrev att hon redan hade 4st avkommor. Efter vilka hingstar?

Någon avkomma förutom cardenton som utmärker sig?

Hon har en efter Quite Easy, en efter Just4You och en förra året efter Callahan. En av dom är tävlade lätt klass i övrigt är inga visade förutom Cardenton.

Födda -00 -02 -03 och -09 om jag inte missminner mig helt. Har tyvärr bara sett åringen som ser jättetrevlig ut, lite liten kanske.

vad tycker du om Caressini? Du har ju mycket fullblod i ditt sto så hon borde lätta upp avkomman då Caressini är lite tyngre. Om du vågar gå på en lite yngre hingst skulle jag ta Chairman La Silla, liknande stam som Cardento (capitol-Lord) lite längre bak dock. Jag är lite sugen på Ci Ci Senjor Ask tror också att han skulle passa ditt sto både stammässigt och typ, men han är också yngre. Har du någon budget eller kan man föreslå vad som helst? är det en tävlingshäst du vill ha???

Sälj hästen och lägg pengarna där de gör bättre nytta är mitt tips! Du har säkerligen många hål att stoppa de i.

Liknande trådar

Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: AmyPond
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 644
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka