Welsh Cob - vilken typ önskas?

Sv: Welsh Cob - vilken typ önskas?

Fiona2009010.jpg
Fiona2009010.jpg

Senast ändrad:

*svarar alla o ingen*

Den stora fördelen med en WC är ju att alla typer är välkomna. Inget är varken rätt eller fel. Enligt rasbeskrivningen så står det ju att variationer i typ får förekomma.:idea:

Några tycker om de tyngre, andra de lättare.
Jag personligen föredrar de lite lättare som har luft under magen och som dansar fram på fjäderlätta hovar, för jag tycker det är hemskt mycket trevligare att rida en sådan.

Cobben är fantastisk, för det finns verkligen en cob för alla människor :love:

(Bilden föreställer Spike, en unghäst som verkar bli lite "mittemellan", men som fortfarande har luft under magen.)
Flen_okt09_365-5.jpg

Får ta och göda upp honom lite så han ser ut som den här då - han har hals och massa så det räcker och blir över.. ;)

Gladiatorn011.jpg

Gladiatorn02.jpg

Måste bara få säga att du har mina drömhästar!
Fflachiad och Ffansi är bara sååå läckra! Så jag skulle vilja beställa en valack på närmare 160 med mycket vita tecken och en snäll själ:love:

Tyvärr kommer jag väl inte ha tid med häst förren jag är pensionär, men jag hoppas ni finns kvar då;) (Det dröjer bara ca 40 år så hoppas att ni gillar det ni gör så ni inte tröttnar:D)

Såg att hästen på bilden, hans far är halvbror med min hingst. F V och F B J har samma mamma. Roligt att se :D

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 959
Avel Om man som vi, funderar på att låta betäcka ett Nordsvenskt Brukssto med hingst av annan ras, vilken ras skulle kunna vara lämplig då om...
2
Svar
31
· Visningar
4 489
Senast: EmmaBovary
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31