Troligen gör jag ungefär samma saker om tio år som jag gör idag och bor på samma ställe. Tio år går rätt så fort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Började skriva och insåg snabbt att om 10 år är vår dotter 18
Så blev att tänka en vända till hehe.
Jag är då 48....
Men kanske bor i ett litet hus i skåne, jobbar i en trevlig butik... Dottern tagit studenten (?) och funderar på om hon ska plugga vidare eller resa
Jag har i en drömvärld även ett sommarhus på en Grekisk ö, som senare vid pensionsålder kommer bli ett andra hem
Skåne är nämligen i tankarna redan nu, så får se om vi "lyckats" lämna Stockholm om 10 år
Vi är då jag o sambon, då har vi varit ett par i 30 år!!
Allt jag önskar är att ha en kropp jag trivs i.
Jag kommer alltså vara 31 . Skulle gärna se mig tillsammans med sambon fortfarande men vet inte om han står ut med div störningar och ångest under så lång tid.
Vill gärna ha ett hus i skogen vid en glänta, ha stor hästhage med en mindre flock
Hund och katter, häns och får och få egen mat.
Men jag byter gärna ut alla mina framtidplaner mot drömkroppen, gud vad sorglig jag låter.
@Dressyrtjejen_97 En nyfiken fråga, varför planerar du att plugga en massa ekonomi om ditt drömjobb är inom marknadsföring/PR?
En grundkunskap är ju såklart bra att ha, men man blir ju inte automatiskt bra på marknadsföring för att man kan ekonomi. Speciellt inte nu när alltmer digitaliseras och folk söker upp information på egen hand hellre än att få den tryckt upp i ansiktet. Då har digitala kunskaper stor betydelse och ekonomiutbildning är ju rätt värdelös om man inte kan lägga resurserna på rätt ställe. Jag skulle snarare rekommendera en marknadsföringsutbildning, om det nu är vad du vill jobba med.För att ekonomi = marknadsföring Eller det är iaf vad jag hört.
En grundkunskap är ju såklart bra att ha, men man blir ju inte automatiskt bra på marknadsföring för att man kan ekonomi. Speciellt inte nu när alltmer digitaliseras och folk söker upp information på egen hand hellre än att få den tryckt upp i ansiktet. Då har digitala kunskaper stor betydelse och ekonomiutbildning är ju rätt värdelös om man inte kan lägga resurserna på rätt ställe. Jag skulle snarare rekommendera en marknadsföringsutbildning, om det nu är vad du vill jobba med.
(Ursäkta för sidospår)
¨Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också?
Hur önskar du att livet är om 10 år? Var tror du realistiskt att du befinner dig?
Jag som TS får väl äran att börja.
2027 - Drömmen
Ålder: 30 år.
Bor: På en mindre hästgård någonstans i Mälardalen.
Civilstatus/Familj: Singel, inga barn.
Utbildning: Minst ek.kand, ev. ek.master.
Jobb: Jobbar med marknadsföring/PR på mindre byrå. Har bra möjligheter att jobba hemifrån och är bara på kontoret någon dag/vecka.
Fritid: Mina hästar. Har 2 hästar, en äldre (10+) och en yngre (5-10 år) som jag tävlar på Msv resp. L-klassnivå i dressyr. Dessa är troligtvis inte halvblod utan andra raser/korsningar, gärna typ Connemara, Irish Cob eller Welsh Cob. Är med den äldre hästen stabil på ca. DM nivå. + Resterande 4-5 boxplatser i stallet uthyrda/har inackorderingar.
2027 - Mer realistiskt
Ålder: Fortfarande 30.
Bor: I samma håla som jag är född, fast nu i en egen lägenhet (hyresrätt).
Civilstatus/Familj: Singel, inga barn.
Utbildning: Minst ek.kand, ev. ek.master.
Jobb: Jobbar som ekonomiassistent, löne-ekonom eller dylikt på kommunen.
Fritid: Min häst. Har en häst, av t.ex. någon ras som nämns ovan, ca. 15 år gammal, som jag tävlar på ca. LA nivå i dressyr.
Anledningen till att jag inte ser alt. 1 som helt realistiskt är framförallt den ekonomiska biten. En hästgård på sagda plats, med dessutom 2 egna hästar, kostar ju en slant. Säg att jag läser en master = Klar vid 25 = 5 års relevant arbetslivserfarenhet på heltid när jag är 30 = inte så hög lön än.
För att rodda runt projektet som en gård med egna hästar och några inackorderingar innebär, så lär man behöva absolut minst 40-45k i lön. Det lär jag knappast ha när jag är 30, oavsett utbildning.
Jag räknar krasst med en lön på ca. 30k/månad när jag är 30 år och har 5-7 års heltidserfarenhet och 3-5 års studier i bagaget. Att jag tror att det finns en realistisk chans/risk att jag bor kvar i byhåla är dels för att den är fruktansvärt inskränkt - och jag dessvärre är infödd i den mentaliteten (även om jag försöker förneka det/distansiera mig) + att det ju faktiskt kan ha sina fördelar att bara bo 20-25 min kommunalt (med tåg)/2.5 mil från centrala Sthlm..... Dock lär nog inte min lön, som singel, om jag dessutom har häst, räcka till mer än en hyreslägenhet här. Att det inte känns osannolikt att jag hamnar på kommunens löne-avdelning eller dylikt beror främst på närheten (kommunalhuset ligger ca. 5 min med bil och 15 min kommunalt bort) men också på att det känns som en "trygg" arbetsgivare där det är lätt att som relativt nyutexaminerad få jobba med relevanta arbetsuppgifter.
Beror på när man börjatInte för att vara sådan, men man tar studenten vid 19 års ålder, inte 18
Låter jättemysigt förövrigt!
Beror på när man börjat
Därav (?)Inte för att vara sådan, men man tar studenten vid 19 års ålder, inte 18
Låter jättemysigt förövrigt!