Hur ser ditt "realistiska" drömliv ut?

Jag lever mitt realistiska drömliv nu :)

Jag (vi) bor på en torrtropisk ö just utanför Stora barriärrevet i Australien.
Sambon är sjukskriven men normalt jobbar han som kock på en tysk/australiensk skaldjursresturang just vid en av stränderna.
Jag jobbar 3 dagar i veckan på en biluthyrning och 2 dagar i veckan på turridning (rider genom bush-landskap, ner och över stranden och i vattnet barbacka med hästar och kunder).

Vårt hus är nyrenoverat och vi hyr det fullutrustat. 2 sovrum, 2 badrum, swimmingpool. Vi betalar hyra och el.
Vi äger inga möbler eller stora saker själva. Vi hyr 6 mån i taget :)

Vi tjänar ok tillsammans. Vi hade tjänat mycket mer på samma/liknande jobb på fastlandet men väljer att bo här för livsstilen :)

Hade det dimpat ner en stor summa pengar från himlen hade vi nog köpt förtur i väntelistan för min sambos ryggoperation, köpt huset vi hyr samt rest :) (os i tokyo 2020 är min drömresa)
 
Mitt realistiska drömliv skiljer sig inte så mycket från mitt mer drömmiga drömliv så mycket. :D
I mitt drömliv jobbar jag med att utveckla appar och att skriva. Just nu är jag halvvägs på systemutvecklar-utbildning, så det ligger inte långt bort. Helst är jag egen företagare för min hälsas skull.

Jag vill uppgradera mitt boende från lägenhet till eget, nybyggt hus så det får rätt layout från början. Helst hade jag bott lite mer norrut än Skåne, kanske runt Karlstad eller runt Härnösand. Och ja, jag är medveten om skillnaden var de ligger på kartan. :p

Familj så har jag nuvarande partner och en katt eller två, då är jag nöjd.

För fritiden.. då vill jag ta upp ridningen igen, på ridskola någon gång i veckan. Och jag vill testa på rally. Med lite sparande ska nog allt av det gå bra. :)
 
Ett realistiskt drömliv...
Jag har ett liv som är ett resultat av de val jag gjort baserat på drömmar jag haft som kunnat genomföras
Sen har jag drömmar som jag inte uppnåt men de är egentligen inte orealistiska utan det handlar mer om hur mycket jobb jag är beredd att lägga ner.
Är ibland svårt att veta om en dröm är orealistisk eller om man är lite för "feg" i att verkligen jobba för att nå drömmen.

Men jag har familj med barn och sambo och diverse djur. Jobbar med det jag drömde om- typ... Har ett hus som är praktiskt och ett som ligger vackert på landet vid en sjö men är för opraktiskt att bo i mer än på semestern....
Behöver hitta lite nya drömmar känner jag!
 
Jag skulle vilja lämna Stockholm och bo på en gård i Sörmland/Östergötland, i övrigt lever jag mitt drömliv just nu. Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att byta jobb inom samma branch jag är i nu, men jag vill behålla flexibiliteten jag har idag. Kanske gå ner lite i tid i framtiden.

Jag lever med en fantastisk man som jag vill spendera resten av mitt liv med, ingen av oss vill ha barn.
Vi har den fritid och hobbies som vi vill ha. Någon gång i framtiden skulle jag vilja prova att ha en tik att ta valpar på om hon är duktig jakthund och har linjer somär värda att föra vidare. Jag skulle gärna vilja testa att ha fåglar och kanske några får, i övrigt vill jag gärna gå och sköta om mitt sekelskifteshus på drömgården.
 
- Vad hade du jobbat med?
Blir nog ingenjör som jag redan är men inom flyg :) och att gå ner i arbetstid
- Hur och var hade du bott?
På landet i hus. Hyres
- Hade du haft familj?
Min pojkvän och hans barn
- Vad hade du gjort på fritiden?
2 istället för en häst vore roligt. Fler resor!
 
Jag är anställd på halvtid och arbetar dessutom minst halvtid i eget företag - med det jag alltid velat göra. Det ger både stabilitet och flexibilitet, arbetskamrater och arbetsplats som jag inte måste vara på hela tiden. Har en hästgård, man och ett gäng hästar, alla trevliga individer som är roliga att arbeta med. Det är klart att jag kan drömma om ridhus och sånt, men på det hela är det en riktigt bra tillvaro.
 
Jag levde mitt realistiska drömliv, i stora drag åtminstone, under en tioårsperiod fram till för fyra-fem år sedan. Numera håller jag avsiktligt nere förväntningar och förhoppningar på en rätt jordnära nivå.

- Vad hade du jobbat med?
Tillbaka i min gamla bransch, inom media/underhållning. Jobbar lagom mycket.
- Hur och var hade du bott?
I samma trakt som jag bor nu, på västkusten ett stenkast in i landet där öppet landskap möter skog. En liten gård med ekonomibyggnader, gärna egen hästhållning men bara om det gick att lösa på bra och smidigt sätt.
- Hade du haft familj?
Ja. Helst den jag hade, men annars sambo och ett par barn. Förmodligen litet sent för det nu dock.
- Vad hade du gjort på fritiden?
Ungefär som nu - främst häst, mc, musik, foto... och så barnen förstås. Jag skulle gärna velat ha en åsna också.
 
Jag Tror att Dom tillhör samma kedja som igår försökte blåsa mig genom att påstå att skakningarna som uppkom när jag kör 70-80km efter i fredags när de bytte till sommardäck beror på att mina bromsklossar är slitna och inte på min teori om att däcken kanske inte är balanserade...
Jag har inga känslor för kedjan. Bara för de rara män som jobbar just vid Masthuggstorget.
 
Börjar plugga i höst och det leder förhoppningvis till ett roligt jobb.

När gården är köpt och ekonomin lite mer stabil har jag inte så mycket att klaga på. Lite fler timmar på dygnet kanske :)

Bor på liten gård med två ponnyer, gullig unge med tillhörande pappa och en hund.
 
Jag har inget realistiskt drömliv. Jag vill bara kunna försörja mig själv, häst och hundar, ha eget boende och bil. Det är typ mina "vill/önskar", men det känns ouppnåeligt och är långt ifrån något drömliv. Men kan försöka svara ändå.

- Vad hade du jobbat med?
Ingen aning. Huvudsaken är att jag skulle vilja kunna jobba med något, och trivas med det. Helst (och det är väl också rimligast att sikta på) skulle jag vilja kunna jobba deltid, 75-80% typ. Men med vad vet jag inte (och funderingarna på det ger mig ångest varje dag)

- Hur och var hade du bott?
Drömmen hade varit en gård. Om jag nu ändå ska drömma, så varför inte köra på den RIKTIGA drömmen liksom och inte bara "20 kvm etta, nudlar och volvo 945 vore drömmen!" så... Då vill jag bo på en liten gård någonstans runt Uppland-Västmanland-Gästrikland-Södra Dalarna. Den regionen typ. Gärna ganska enskilt men på okej avstånd till samhälle med affär och grundskola.
Ingen jättegård, men några hektar mark, stall med 4-5 boxar, lagom stort hus. Egentligen helst också ett mindre hus på gården till mamma.

- Hade du haft familj?
Har alltid tidigare sagt nej, men jag vet faktiskt inte nu vad drömmen är. Absolut en partner iallafall! Och barn, jag vet inte. Kanske ett eller två. Och hundar, såklart, och hästar.

- Vad hade du gjort på fritiden?
Hade haft en eller två hästar som jag tävlade i hoppning, och tränade osv. Skulle gärna tävla ganska mycket, åka på lite meeting ibland och så.
Skulle också vilja spendera ganska mycket tid i skogen och naturen med hundar, partner och ev. barn. Eller ja, skulle vilja vara mycket med hundar, partner och ev. barn oavsett. Leva "normalt familjeliv" liksom, bara göra alla de där vardagliga sakerna. Hästarna skulle, precis som nu, vara min "riktiga hobby".

För mig helt orimliga och orealistiska drömmar egentligen, men eftersom de ändå är fullt överkomliga för många så tänker jag låtsas att det är mitt realistiska drömliv ;)
 
Bara för det kom jag att tänka på att jag gärna hade bott i ett slott, kanske 1000 kvm. Helst med swimmingpool och grejer. Det faller på att jag vägrar städa eländet och förmodligen aldrig skulle ha råd att anlita städhjälp till den storleken på kåk även om jag hade ärvt slottet i fråga. Men det hade varit läckert. Gärna med en jättestor trädgård som vovve och barn kan leka fritt i. I dagsläget hade jag dock nöjt mig fint med att köpa loss föreningens allmänning men då hade jag väl haft ärkefiender i form av avundsjuka grannar :D
 
Jag vill flytta tillbaka till Linköping och bo i lägenhet i närheten av stan. En marklägenhet med trädgård där jag kunnat odla massa ätbara växter, bär och annat. En inhägnad trädgård hade även varit mina katters dröm, slippa koppel och skit och kunna spatsera fritt. (Mindre gård hade inte suttit fel heller.)

Vill hitta ett bra jobb som jag trivs med. Kanske utbilda mig, alternativt få tillbaka den tjänst jag tidigare haft i Linköping.

Jag vill ha hund (!). En aktiv ras som jag kan träna och tävla med. I min drömvärld har jag tid och ork med en häst med, men det får tiden utvisa. Fler katter, absolut. En motorcykel med, så jag kan susa runt på vägarna som resten av mina (manliga) familjemedlemmar.

Har inget behov av familj, möjligen särbo/dejt, men inte barn.
 
Jobbmässigt så planerar jag att byta bransch och starta eget, det är på gång faktiskt. Gården jag bor på bor jag gärna kvar på men utvecklar och bygger ut stallet lite. Det är dock på g under sommaren/hösten. Hade gärna flyttat gården till Båstadtrakten, istället för nuvarande i mellersta/södra västergötland. Annars är jag väldigt nöjd boendemässigt!
Familj har jag i form av en man och två barn, det räcker gott och väl och är nöjd med det.
Min fritid går åt att fixa på gården, fixa med hästarna, gå på massa AIK-matcher både hemma (40 mil från mig) och borta. Ägnar mig mycket år motorsport i form av bankörning, drifting, bilträffar etc. Så intressemässigt är jag jättenöjd. Älskar min fritid! :love:

På det stora hela lever jag mitt realistiska drömliv. Det är väl ffa jobbmässigt jag inte är nöjd med nuvarande chaufförstjänst även om det är helt ok. Så alltså; Byta jobb/bransch, flytta gården till Båstad, utöka bilparken och rida in unghästen så är jag mer än nöjd! Även om det fungerar bra idag med.
 
Jag har en väldigt bra "work-Life balance" nu så är otroligt nöjd med livet.
Klart det finns saker att optimera och saker jag drömmer om, vissa mer realistiska och några mer galna men det är lite tjusningen med livet också, man vet inte hur det blir.
 
Jag trivs bra med mitt jobb och min bisyssla, men skulle vilja jobba med de roligaste arbetsuppgifterna inom ramen för en fast tjänst med alla förmåner, planeringsmöjligheter och karriärmöjligheter det innebär. Nu jobbar jag säsong, projekt och gratis och har svårt att t ex få upp min lön, och har ingen institution i ryggen för bisysslan. I år går alla extrapengar jag drar in till att åka på en konferens som hålls varannat år, om två år går den i Australien och det är bara att glömma, så åker jag inte nu blir det fyra år till nästa gång. Lite surt.

Jag trivs bra där jag bor, men skulle behöva en större lägenhet - det skulle jag lätt kunna skaffa med fast jobb. Jag skulle också väldigt gärna vilja ha ett sommarställe nära vatten.

Familjen skulle jag vilja utöka med en hundvalp, vilket skulle funka med fast jobb. Ny häst när nuvarande dör kan jag bara tänka mig om jag har mer pengar. Ska jag ha en häst så ska den funka för det jag vill göra, och jag ska ha råd att köpa service. Oavsett vill jag nog inte ha både häst och hund.
 
- Vad hade du jobbat med?

Jag är legitimerad förskollärare och arbetar som det idag. Önskar dock att förutsättningarna hade varit bättre, med personaltäthet och mindre barngrupper även om det "funkar" hyfsat ibland när ingen pedagog är borta så skulle det kunna bli så mycket bättre. Siktar på att bli specialpedagog framåt. Drömmen är att ha en egen lantförskola. Kanske skrivit en bok (deckare) hade varit nåt med.


- Hur och var hade du bott?
Jag bor på landet och har hittat mitt drömställe. Har bott här sedan 2001.


- Hade du haft familj?
Japp :) Dottern är snart 6 år och vi har sjukt roligt tillsammans och sambon vill jag inte vara utan även om han ibland retar gallfeber på mig.

- Vad hade du gjort på fritiden?

Haft mer djur, en stor häst och inte bara två shettissdamer. Ett minimandelmann kanske :)
 
Jobbar på svenska skolan i Wien.

Bor bekvämt lite utanför stan, med trädgård och nära till stall med fin natur och ett glatt distansrittsgäng. Lyckas med kombon att jobba mindre än heltid men ändå ha råd med trevligt boende och häst.

Kissekatterna och Hundtant följer med såklart.

Får jag inte bo i Wien kan jag offra mig och flytta till Nice eller Barcelona istället.
 
Spendera mer tid på sofflocket a la Kronblom är vad jag drömmer om. Kunna ta en promenad i skogen utan att känna stress för att klockan går så fort. Bli mindre prestationsinriktad och mer inriktad på att leva fullt ut. Försöka hitta en väg ut ut alla normer för barnfamilj i medelklass.
 
Jag är 28år och lever nog min dröm förutom i arbetslivet då.
Bor på en gård med min fantastiska man. Har 2 hästar och ett stall under uppbyggnad som med mina mått mätt är som ett drömstall. 2 hundar, 2 katter, höns. Och möjlighet att skaffa fler djur. Har även flera amerikanska bilar som också var en dröm när jag var yngre. Har fina vänner och jag och min närmsta familj/släkt är friska och mår bra(det är ju faktiskt det viktigaste).
Skulle väl vilja ha ett annat jobb, drömmen skulle vara att jobba med djur och slippa jobba helger så jag får mer tid ihop med min man.
Ibland glömmer man bort hur bra man har det och kommer på sig själv med att känna sig deppig och missnöjd över smågrejer. Då gäller det att faktiskt tänka på vad man har och då känner man sig ändå väldigt lyckligt lottad :-)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp