Halvblodshingsten Flash

Sv: Halvblodshingsten Flash

Hej!
Tack för att du svarade, fast det var en gammal tråd. Att han har dålig koll är jag medveten om, även om jag iofs trodde att han visste vad mamman till hinsten hette iallafall...
Nåväl, mitt sto efter Flash har jag nu sålt, efter 5 år i min ägo. En tämligen obegåvad häst, men gudasnäll, och numera också välutbildad. Gör både piff och puff, enbart av god vilja.
Apropå obegåvad i hoppning, så har jag faktiskt aldrig sett en häst som hoppar så dåligt som mitt fd sto... Hennes löshoppningsrekord är 80cm, sedan vågade jag inte höja mer.:rofl: :rofl: Men hon tyckte det var kul!
Till Flash´försvar måste jag säga att de två övriga avkommor efter honom jag sett, har varit mer begåvade.

Ja, det stämmer med de flesta av hans avkommor jag träffat (och även "Flash" själv)...snälla o pålitliga, men inte särskilt spännande :smirk:
De som hade fjordingmammor blev helt ok körhästar.

Knapplån.
Flash går igen under namnet Flush hos Roempke.

Min sommarpålla iår var efter Flush, med okänd moder som de inte visste var dräktig och som visst skulle vara betäckt redan när de köpt henne :rofl: Undrar hur de kunde få det till att det var deras egen hingst som var far åt henne...?

Jag har träffat två avkommer av Flash, båda ridskolehästar med ett otrligt gott temperament men utan större talanger:p

Jag såg inlägget om Flush.Jag har en vallack efter honom och hade precis fått ett svar ifrån Stall Roempke där Flush finns.Hör av dej om du vill ha mejladr//Lotta

Flush lever än! Han går på bete med alla sina bebisar o ston!

Jag har en 10-årig valack E:Flush, finns det någon i detta avlånga land som har någon bild på just Flush? Jag har mailat Roempke för typ 1 år sen och bad om bild, men har fortfarande inte fått någon :cry:

Jag skulle också vilja se bild på denne Flush. Har ingen avkomma eller linande men är nyfiken på hur han ser ut. Hyrde ponny av Roempke en gång i tiden, verkar ha blivit lite mer ordning på stället nu :cool:

Jag äger en 5-årig vallack efter Flash och skulle också bli jätteglad om någon har en bild av Flash. Har inte sett bilder på någon annan häst heller efter Flash, så det skulle också vara kul.
Min häst är jättesnäll att hållla på med och väldigt trevlig att rida. Men han är rätt tittig av sig och hoppar till i bland.

hej, haha, jag her ett sto efter flush som jag nyss köpt som jag ska deb lc (90) med i strömsholm om någon vecka! Visst finns det vissa talanger från flush ;)

Vad kul! Kan du inte berätta lite mer om din häst och även lägga in en bild om du har möjlighet.
Min häst har bara startat 2 clearround 50-60 cm men gick felfritt båda.
Han är sent inriden och hade bara hoppat bana någon gång innan, så jag tycker han var jätteduktig.
Han är oerhört mjuk att rida och går väldigt bra i dressyren.
För mig duger han alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 649
Senast: Cambrie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 453
Senast: Migo
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 591
Senast: Magiana
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka